torsdag 19 februari 2009

Torsdagsreflexion vecka 8

Rörigt är ordet hos oss!! men det blir bättre.

Veckan här hos mig har bestått av målning av vardagsrummet, och på grund av det allmänt stökigt i hela huset.
I går kväll blev allt klart så i kväll så kan vi återställa rummet, klart mycket ljusare och finare.
Alla blommorna står ny duschade i badkaret och väntar på att få komma ut i solen ( om den behagar att lysa för oss)
Det är nästan så att jag har lust att sjukskriva mig för blommornas skull.
Men som tur är så är jag en pliktrogen Q så jag sätter mig snällt på cykeln och åker till jobbet.
Vill ni se hur andra reflekterar över sina torsdagar så gå in här och kika

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är inte plikttrogen!
Hoppas att ni fick fint efter eran renovering!

Hedwig sa...

Häpp, vi är tydligen fler som renoverar. Jag vet hur ni haft det... Och jag är lika plikttrogen jag.

Barbamorsan sa...

Renoveringstider minsann, verkar som det är det man gör nu. Flera jag känner håller på.

Anonym sa...

Mina skulle också behva en tvagning. De är alldeles gråa av damm.

Helt rätt att inte sjukskriva sig för blommornas skull ;-)

Husbilen Credo sa...

Alltid lika kul med renoveringar det blir så bra efteråt. Man gläds så länge och går där och beundrar det man åstakommit.
Tack för titten och orden hos mig önskar dig en fortsatt bra dag.

Anonym sa...

Mina blommor (de som överlevt) skulle allt behöva en duschning de med men tyvärr skulle de bli skållade i badkaret.Termostaten verkar ha pajjat så det kommer ut 90 gradigt vatten. Rörmokaren bor ju bara huset bredvid så han lär vi väl aldrig få se.

Duschen kan jag inte använda till blommorna för eftersom jag är en sån otroligt tränande kvinna så används den så ofta till svettborttagning. Boxning ikväll...vi ses väl ;-)

Marie sa...

Roligt att renoveringen blir bra. Ljust är aldrig fel :-)

Anonym sa...

Röra. det tycker jag vi har utan renovering...
Men vi har ju kära maken som "gärna" jagar oss övriga och ser till att vi hjälper till;-)

Hej från mig

Anonym sa...

Härligt när det är färdigrenoverat och man får ställa tillbaka allt igen. Och nä det är nog ingen bar idé att sjukskriva sig för blommornas skull även om det skulle vara lockande.

Anonym sa...

Jag önskar vi kom till skott med målning och tapetsering, men icke... Grattis till ert nya rum i alla fall!

Veronica sa...

Hoppas det blev fint! Kul med renovering men bara efteråt =)

Pumita sa...

Haha, du borde söka ersättning för Vård Av Benjaminfikus! ;D

Ulrica sa...

Härligt att renoveringen är klar - det brukar alltid vara lite bökigt.

Plikttrogen - det var ordet sa Bill. Ordet, sa Bull. :)

Anonym sa...

Snacka om tropiskt badrum ;)
Känns alltid lika fräscht när man har duschat blommorna. Synd bara att omplantering är så himla jordigt om man inte kan göra det på gräsmattan under sommarhalvåret. Lycka till med renoveringen!