måndag 23 februari 2009

Vårkänning


Slutet av februari början av mars, det betyder att nu så ska blommorna i förrådet väckas så smått och få sig en beskärning.
Var ute och tittade till dom och de ser bedrövliga ut, men det verkar vara liv i de flesta. Maken har skickat efter fröer som kom idag en del ska sättas redan nu för att säsongen skall bli tillräckligt lång.

I dag kom pelargonkatalogen och där fanns den "mallorca" som jag letat efter så nu ska ett skott skickas efter.

Nu vet jag hur det kommer att bli fönstren kommer fyllas med allehanda sticklingar och frösådder, så nu måste här köpas torvbricketter.
När jag klipper ned en blomma så bara måste jag ta reda på sticklingen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och här har du en som är överlycklig över att du tar reda på alla sticklingbarn. Tänk vad dyrt mitt liv hade varit om inte du funnits. Sen att jag inte riktigt håller liv i alla är ju en helt annan historia. Men jag tror faktiskt att det bara är "turken" jag dräpt. De andra ser inte glada men vid liv ut ute i garaget. Så jag får väl göra som du och väcka dem. Om jag inte dödar dem på kuppen så kanske jag har nån stickling att ge tebacks.

whatthefuckdotcom sa...

Å så många pelargoner, ser fram emot att se dom där till sommaren, det kommer bli supervackert!

Anonym sa...

Jag vill ha ett växthus och en växthusskötare.

Anonym sa...

Då kanske jag skulle ta en titt på mina pelargoner som jag har förhoppning om att de har överlevt och vill blomma igen...