lördag 7 februari 2009

Det här gör mig glad



Det finns så mycket jag kan säga som gör mig glad så det blir svårt att välja,jag väljer en bild som jag har haft lite bryderi över. Min syster har ett funktionshinder som gör att livet kan bli lite knepigt ibland. Vi är två syskon i min familj och vi har i princip tillbringat nästan alla somrar vid vår stuga och något som vi ofta gör där är att spela Kinaschack och hon spöar oss för det mesta. Spelet går ut på att tänka ut hur man flyttar kulor först och bäst över en spelplan vilket inte är helt lätt. Vad andra valt kan du titta på här

Nu till musiken, så är det lite långsökt mitt val, men en medryckande Christina Aguilera i candyman får bli mitt val.
Det är nämligen så att framemot kvällen så kommer min "candyman" och bjuder mig och min syster på vin efter ett parti Kinaschack.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kinasckack är ett av de få spel jag spelar, sitter väl i sedan jag var liten! :)

Rajson sa...

Härligt medryckande låt, går inte och sitta still!
Goa syskon du har.Tyvärr är min syster borta sen 10år tillbaka-saknaden går aldrig över.
Ha en skön lördag kväll.Man måste väl kika på "byns" stolthet lite senare!

Husbilen Credo sa...

Gillar spel men tyvärr är kinaschack inte en av dem. men musiken är otroligt medryckande och är bra framförd - gillar.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fortsatt trevlig lördags kväll.

Anonym sa...

Åh den låten gillar jag, den är förknippad med mycket för mig. Fin bild. Får jag kanske vara med på ett parti i sommar?
Massa kramar

Anonym sa...

Jaaa...du den var en på min lista också, helt säkert. Plockade fram adressen igår, men som sagt, jag gjorde ett lappkast i morse....härligt att den kom med på listan.

Anette sa...

Den låten är skön! Kinaschack och Fia med knuff är spel som jag spelade när jag var liten. Kul att spela brädspel.
Ha en härlig lördagkväll!

Liz1e sa...

härligt inlägg, det låter fantastiskt att ha både syskon och ett ställe där man tillbringat mycket tid tillsammans. Låten är rolig!:)

PollyJo sa...

Åhh va mysigt! Längtar till sommmarn och stugan. Kramis

Anonym sa...

Åh kinaschack kommer jag också ihåg från när man var liten :-)

Veronica sa...

Härlig låt och vad mysig det låter med spela spel!!