söndag 11 april 2010

Fototriss- liten

En liten kille som nyligen börjat sin livsresa, han kommer få stöd av många vuxna under tiden.
Att kunna skjuta pilbåge som liten, kräver att man blir instruerad av i det här fallet en kunnig man.

Att få komma upp på morfars axel det är lycka det!

Den här veckan Fototrissar vi till förmån för världens alla barn! Under april pågår UNICEFs kampanj För varenda unge och det vill jag uppmärksamma här. Jag är själv Världsförälder och har startat en insamling och nu utmanar jag alla deltagare att inte bara bidra med era trissbilder, utan att också bidra till insamlingen. Bara genom att vara med i Fototriss den här veckan stöder ni insamlingen, för jag kommer skänka 1 kr per deltagare.

17 kommentarer:

Kjell E sa...

Fina bilder på LITEN i olika situationer.
Morfars axel är inte dum.
Har haft ett barn på morfarsaxeln och tra på farfarsaxeln.

Maria G sa...

Jättefina och mysiga bilder!
Ha en bra dag!

Mia sa...

Fina foton!!

cat sa...

Sista bilden blir min favorit för den innehåller en sådan fin känsla :)

Camilla (Rantis) sa...

Sista foton blir min favvo i din triss...
skön stämning i den bilden!

agnetha sa...

Jag har ingen så fin kamera som ni andra utan bara en enkel digital. Men jag bidrar med att lägga ut en Gatget i min blogg. Naturligtvis har jag köpt nålen också!!

Pialotta sa...

Härliga bilder på ungarna.. din morfarsbild gillar jag lite extra.. glimten i ögat på den morfadern:)

Rajson sa...

Här har vi verkligen en stolt morfar ser jag!

Lena sa...

Härliga bilder = )

Ha en bra dag i solen!

// Lena

Jah Hollis sa...

Fina bilder på det viktiga samspelet mellan liten och stor.

Lena Rollmar Kårén sa...

Härliga bilder!

Chesney sa...

You definitely captured the tiny pleasures in life! Love all of these!

Petit Eyekiss sa...

Fina bilder på liten , jag ska genast inventera arkivet så får vi se om jag hittar något. Jag återkommer!
Elisabeth

Charlotta sa...

Fin triss på tema liten.
Nu önskar vi Helena god insamlingslycka.

Barbro Z sa...

Ja - men visst är man liten så är man. Föll pladask för morfarsbilden!

Anni sa...

Men du - bildtexten till sista bilden borde väl vara "att få ett barnbarn på sin axel, det är lycka, det!"
Ojojoj, så kärleksfullt!

Anna sa...

Gillar mittenbilden bäst. Bra bild på temat tycker jag.