torsdag 1 april 2010

Tema fredag - lång

Eftersom det är långfredag så år temat i dag lång. Min bild är från de allra första små snödropparna som visar sig efter en riktigt låååång vinter.
Själv blev vi sugna på att grilla för första gången denna säsong, och som krona på verket började det att hagla. ( kanske lite tidigt men men...)
Det ska bli intressant att se hur ni tolkar lång. Det kan ju som sagt vara ordagrant eller något annat fyndigt ni hittar på , jag väntar med spänning.



Har ni funderingar på regler så kika i spalten under tema fredag.

15 kommentarer:

Wildhearts sa...

Denna vinter har verkligen känts lång, men nu är våren här för att stanna känns det som. Hoppas att våren och sommaren också kommer att kännas riktigt långa :)

Nettan sa...

Ja visst har vinten varit otroligt lång. Så härligt när blommorna börjar orka sig igenom snön.

Jag har redan lagt ut mitt bidrag och hoppas inte att det gjort något fast det bara är torsdagskväll. Vet inte hur pass hårda reglerna är. Medela mig i så fall så jag vet till nästa vecka.

Ha en skön påsk / Nettan

Rantamor sa...

Långfredagen har ju alltid varit lång. När man var liten var den extra lång, då fick man ju inte gå ut och inte väsnas nå. Bara vara "snäll och tyst" inte konstigt att den var låååång.

Kul tema på långfredagen.

Ha en bra påskhelg/kram.

mimmi sa...

ju tack ..det är den längsta vintern jag har upplevt .. i alla fall som jag kan komma ihåg :)
gott att få se lite vår här :)

Erik "Semlan" sa...

Men, har jag sådan tur att jag hamnade på plats sju även här... Hur som helst finns mitt föga speciella bidrag uppe nu. Men det stämmer i alla fall med lång! ;-) Så är två av dem helt nya och jag gillar att ha "snara", mannens accessoar nummer ett. Ska bort denna långfredag, så den blir nog en trevlig långfredag, inte som när jag var ung. Ja, med tanke på Trosdagsreflektionen igår. Ha en skön fortsättning på påskhelgen alla fotobloggare!

Unknown sa...

Morrn.

Efter den väldigt långa vintern så kommer våren, med allt vad det innebär.

Mitt lilla bidrag är på plats.

Ha de bra
Hasse A

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Ja, vintern har verkligen varit lång i år. Men skönt när man ser dessa små tecken på vår.
Ha en skön påsk.
LottaM

Monica o Jacob sa...

Ja nog har vintern varit lång alltid men nu har snödropparna tittat upp här också.Grilla,ja varför inte när solen ligger på är det ju runt 20 grader mot husväggen.
Ha det bra,-)

annette sa...

Tittar bara in vill önska Dej en skön och trevlig Påkhelg, långfredagen får gärna vara hur lång som helst;)

GLAD PÅSK!

Kram

Bitten sa...

Efter en lång vinter börjar vi se ljuset i den långa tunneln. Små snödroppar ploppar upp och krokusarna blommar här.
Glad påsk!

anki sa...

härligt när det äntligen börjar komma fram lite vår blommor, vi har nästna 50 cm snö kvar över åkrar och gräsmattor, så låååångt och segt.. :-)

ha en skön lång fredag

Jah Hollis sa...

Även jag hinner med ett bidrag innan en lång arbetsdag väntar. Glad påsk!

Pialotta sa...

Lång.. Fredagen är inte särskilt Lång nu för tiden.. inte heller när det är Lååååångfredag.. Men det kan ta lång tid innan alla har vår.. och lång tid kan det ta att bygga upp en bebe som den vi har just nu i min stad:)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja det är ljuvligt när de första blommorna tittar fram efter en lång vinter.

Glad påsk till dej, önskar Irene

hundenstina sa...

Efter en lång väntan, känns dom vackra Snödropparna som en välförtjänt och helt underbar belöning!!!
Glad Påsk!!!