måndag 26 april 2010

Vecka nummer två på min utbildning börjar idag, den är på halv distans här i Örebro.
För mig som gammal Närking och fd örebroare så är det fint att få komma hem.
För er som inte är bevandrade i Örebro så kan jag säga att på bilden så är det Allehanda borgen där Nerikes allehandas journalister sitter och klurar på vad de ska skriva.
Veckan är fulltecknad inte bara av studier som naturligtvis är prioritet nr ett, jag har ju barn, vänner och mycket annat jag vill göra på fritiden.
Jag vaknade ganska tidigt , kan bero på att det tar ett tag att lära sig att ligga kvar på gummimadrassen, ett par ggr har jag rullat av i natt.
Nu ska jag packa min "skolväska" och bege mig till skolan, här får jag ta stadsbussen, tänk om jag hade haft min älskade cykel med mig vad mycket mer jag hunnit med då!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med utbildning och kul att komma hem. Sen verkar Örebro vara en stad för cykling.

Petit Eyekiss sa...

Örebro är en så fin stad, och det bästa av allt, där ligger "Dansshoppen" med alla fina skor!
Ha en bra vecka och var nu en flitig elev!
Elisabeth

mimmi sa...

Jag och min dotter har pratat på att åka till Örebro och gå och kolla på slottet.jag har bara sett det utifrån när jag har varit i Örebro ..men näste gång skall vi gå in och kolla :)
ha en mysig kväll nu :)
kram

Chesney sa...

Love the angle you shot this building at...how beautiful!