lördag 24 april 2010

Kurragömma

Fredags kvällen brukar ofta vara lugna här hos oss, oftast somnar jag i soffan och Janne i sin.
I går så kom min syster hit på besök , hon har en utvecklingsstörning och klarar sig bra med hjälp av sitt boende.
Hur som, så åkte hon med swebuss express från Örebro till Götene, och hennes personal hjälpte henne så hon kom på rätt buss och lämnade instruktioner till buss chauffören var hon skulle gå av 18,2o där jag skulle hämta henne.
Hon har gjort denna resa tidigare så vi vet att det funkar.

Men se igår blev det inte riktigt rätt, för hon gick av i Mariestad?
Så när klockan var 18,20 ringer de från swebuss till mig som står i Götene och berättar att hon inte är med utan i Mariestad som ligger ca 3 mil norrut mm.
Att jag inte fick hjärtstillestånd är ett under, snabbt som bara den drog jag med bilen till Mariestad ( tror det blinkade på ett ställe, vid fartkameran).
Och jag kan säga att många scenarier spelades upp inom mig under den resan.
Men när jag väl var framme så satt hon där och väntade så fint....

Undrar bara hur chauffören på bussen tänkte?, och som tur är så hade hon en lapp med mitt telefonnummer så att en annan snäll busschaufför tog sitt ansvar och meddelade mig.

7 kommentarer:

agnetha sa...

Oj oj oj så det kan bli. Ja jag hade nog också satt kaffet i halsstupen. Tur att det slutade lyckligt.
Ha en bra helg
Agnetha

Anonym sa...

I det läget borde man slippa bli fotograferad!

Maria sa...

Ha en skön kväll !
Kram

mimmi sa...

Men ojoj .. Vilken tur att det fanns n¨ågon som hade ansvar och insikt att ta kontakt med dig .. och vad i hela fridens namn hade den buss chaufför i huvudet.. som lät henne gå av .. men han kanske satt och läste en bok när han körde .. det såg man i tidningen att en hade gjort ... skandal ..men vilken tur att det slutade bra och hon kom hem till dig helskinnat :D
ha en mysig kväll nu :)
kram

Pennelina sa...

Kära nån! Vad tänker folk med?

Tur att det slutade gott, i alla fall, även om det inte var kul med blinkningen... Håller tummarna för att det var en synvilla.

Kramar från Pennelina!

PS! Den kobilden nedan är ursnygg! DS!

NinaVästerplana sa...

Jisses! Men så kan det bli.... Sonen skulle i sin barndom till Göteborg o umgås med sin far, bussföraren vidtalad om hjälp med byte i Vara, bussen försenad men sonen kom med rätt buss med hjälp av medpassagerare. Att han sen klev av i Alingsås var det ingen som märkte! Fadern som mötte i Göteborg kastade sig i bilen o körde till Alingsås där sonen i sin tur fattat att det blivit fel o fått lift med någon som kör honom till Göteborg....
Företagsamt av en sexåring ;-)
Min syster fick åka o möta upp från Kungälv o där kunde han till slut hämtas av den panikslagne fadern.....
Hoppas du slippper böter!
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Anonym sa...

Åh fy, vad hade du i puls?!?! Jag hade nog förvandlats till en liten blöt fläck på golvet av pur nervositet (som när min då sexåriga dotter gick bort sig på det gigantiska äventyrsbadet i Seoul...)
SKÖNT att det ordnade upp sig!!
(För övrigt verkar dina fredagskvällar avlöpa exakt på samma vis som mina, hihi...)