onsdag 21 april 2010

Torsdagsreflektionen vecka16


Oj oj oj vad veckorna går snabbt nu är det torsdag igen och dags för en ny reflektion.
Det som absolut genomsyrat min vecka har varit mitt byte av hårfärg.
Löjligt kan man tycka, men efter att ha färgat håret sen 20 års åldern känner jag att nu får det vara nog. Tankarna och grubblerierna har varit under en längre tid.
Så i fredags var jag hos frissan för första avfärgningen, det känns mycket mysko att vara blond efter att ha varit mörk.
Jag arbetar på en daglig verksamhet för personer med autism, och i tisdag så hälsade jag som vanligt på morgonen på en av mina kamrater, varpå hon vänder sig till min kollega och säger vem är det där?
Så det är inte bara jag själv som hajjar till framför spegeln, det gör min omgivning också!

Vad reflekterar ni över låt oss höra!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg färg som det är nu, skulle jag själv kunna tänka mig men jag är ju silverblond* så det kanske inte går;-)
Ska fundera över veckan som varit...

Pialotta sa...

För några år sedan fick jag för mig att färga mitt blonda hår rött. Sagt o gjort.. så blev det rött.. kände mig nöjd och så blev det en annan ton av rött...... men en annan dag fick jag för mig att färga åter håret blont.. herre min ge vad mitt hår fick lida pin för blondinen skulle komma fram igen.
Efter en massa hårklipp av det slitna och en massa blonderingar så blev det bra till slut. Allt sedan dess har jag inte haft en tanke på¨rödhårighet;)
Kul jag fick se dig blond.. men inte riktigt blond ändå.. jag slingar bara mitt hår nu.. sliter inte så hårt på det:)

ninoj sa...

Här kommer min reflektion på veckan som varit.

Karin sa...

Det var ett tag sen jag var med sist, men jag är med denna vecka.

Anonym sa...

Hoppas du "hittar" dej själv i din hårfärg. Jag har aldrig bytt helt utan bara tonat eller slingat. Kan tänka mej att det kan vara svårt att vänja sej att vara en blondin i stället för mörk.
Den här gången försöker jag undvika hundsnack iaf!

http://mariannlostinline.wordpress.com/2010/04/22/torsdagsreflektion-thursday-thoughts-44/

Anonym sa...

jag har reflexat men skickade kanske fel förut...?
Försöker igen;-)
http://barasaras.bloggplatsen.se/2010/04/22/2869718-avtagande-reflexer-en-naturlig-process/

skogsfrun på dal sa...

Nää! Ett försök till då!!
http://barasaras.bloggplatsen.se/2010/04/22/2869718-avtagande-reflexer-en-naturlig-process/

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
So gammal frissa slutade jag med det när de första gråa hårstråna kom och det gjorde de redan vid 25-30 års åldern.
Så jag är naturligt vit i håret inte grått. syns kanske på min profilbild.
Nu är min reflektion uppe.
http://resagenomlivet.blogspot.com/2010/04/torsdagsreflektion_22.html

Ha en skön torsdag.
LottaM

Erik "Semlan" sa...

Helt klart skillnad på håret på fotot och på din profilbild. Blir väl inte lika varmt på huvudet med ljust hår, nu när vårsolen skiner? :-) Nu finns min egen lite händelsefattiga reflektion uppe. Men något blev det... ;-)

Nina Xi sa...

Det är kul att ändra hårfärg, även om det är tillbaka till det "gamla", för det blir ju ändå "nytt" :-) Nu finns lite funderingar hos mig...
http://www.ninawester.se/?p=2530

NinaVästerplana sa...

Tror det blir bra när det blir färdigt.... du vänjer dig nog
Tack för du håller reda på tiden åt mig ;-) o tack för besöket.
Du är alltid välkommen tillbaka.
Ha´t himla gôrgôtt
Nina