lördag 6 februari 2010

Fotostaffeten




Nu har turen i fotostafetten kommit till mig. Anarkistbävern har skickat "pinnen" och med det så även temat Nostalgi.
Och det passar alldeles utmärkt för i går kväll var jag "hemma" i Örebro på en riktig nostalgiafton.
Bilderna står för mycket av min förra arbetsplats, glädje ,musik, värme och massor av skratt.
Kvällen började med glädjetårar för jag tycker verkligen otroligt mycket om dessa tjejer och killar.
Att de här fyra fick äran att vara med på bild och inte alla de andr underbara goa "stollarna" beror på att bakom dem finns ett konstverk som sitter i lilla matsalen på Tullängens särgymnasium.
Det representerar många fantastiska minnen. Om jag inte minns helt fel så är det konstnären Karin Ward som gjort konstverket.
Och som gamal Örebroare så måste svamp hatten vara med på ett hörn också för den representerar många minnen från min barndom nostalgi på hög nivå!.
Nu skickar jag utmaningen vidare till nästa på listan och det är, Nattsyrran med en uppmaning att visa oss sin upplevelse av känsla.

2 kommentarer:

Rajson sa...

Kul och frossa i minnenas kafé!
Skulle kanske ta en tur till mina barndoms gator i Lindome!
HA det gott!

Pennelina sa...

Här var det nostalgi vill jag lova :-)

Härliga bilder! Får själv nostalgiska minnen av vattentorn från bardomen :-)

Kram från Pennelina