torsdag 18 februari 2010

Tema fredag- stolthet


Förra veckans tema frosseri följs av stolthet, nu finns det säkert några som tänker aha hon tänker de sju dödssynderna....och vad jag tänker det återstår att se, ler..
Men visst finns det mycket vi kan och bör vara stolta över, jag skulle kunna räkna upp hur mycket som helst. Jag skulle med stolthet kunna fylla bloggen med bilder på mina när och kära, men något som jag blir otroligt stolt över är när eller om jag hittar massa kantareller.

Men nu vill jag se hur ni tolkar stolthet.
Ni som är nya så finns reglerna i spalten till höger...



19 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag är stolt över att ha dig som vän.

Pumita sa...

Hej sinneskatten! Det var inte helt lätt tema. Ska se om jag kan rota fram någon bild... annars återkommer jag en annan fredag. Ha det gott!

Wildhearts sa...

Jag förstår absolut din stolthet över kantarellerna. Nu har jag hittat en bild som jag tycker passar in på temat.

Ha en bra fredag!
Agneta

Marie-Louise sa...

Jag blev lite tidig men jag hade tid nu.Hoppas det är okej.

NinaVästerplana sa...

Alla har vi väl nåt o vara stolta över.... jag är alldeles omåttligt stolt över min son! Men han hade nog inte uppskattat o hamna på bloggen.... så det får bli ett betydligt slitsammare o senare projekt i livet ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

foto CHIP sa...

Jag skulle också känna mig stolt om jag hittade så fina kantareller :)

Bitten sa...

Visst ska man vara stolt över plockade kantareller. Det är en konst att hitta dem.

Monica sa...

Hu som jag har letat här, skulle nog spricka av stolhet om jag hittade så där många;-)

Veronica sa...

Kantareller är om något att vara stolt över!!!!!!!!!! =)

Mikabella sa...

Att kunna hitta svamp och att veta vilka sorter det är skall man vara stolt över. Kram på dig och glad start påhelgen min vän!

Susanne sa...

Att hitta skogens guld, DET ska man vara stolt över. Det är jag och sonen varje höst när vi plockar svamp tillsammans=)

Anonym sa...

Kungen bland svampar är jag lycklig nog att ha på min skogstomt men för den som söker och finner hans skatt förstår jag väl känslan av stolthet;-)

AnnA sa...

Mmm!Jag känner doften, och jag vet att man ska känna sig stolt att hitta en sådan mängd, för det är inte alltid lätt att finna skogens guld...
Ha en skön helg!
hälsn
AnnA

Husbilen Credo sa...

Hej!
Alla har vi något att vara stolta över. Skogens guld smakar smaksens till sista ... Du kan känna dig stolt över denna vara som alla jagar runt efter på höstkanten.
Ha en bra weekend.
LottaM

Anette sa...

Då skulle jag vara överlycklig om jag hittade så mycket kantareller.

Känner igen det där du skrev i din kommentar till mig. Lill-killen har ibland knorrat över att han inte fått gå på fritids. Mest när det är något särskilt de skulle göra just den dagen. Men vi har ju haft tiden att göra mycket annat efter skolan istället.

Ha en fin helg. /Anette

Rantamor sa...

Va roligt att du hittar på så roligs teman. Har tagit lite hjälp av Rantis för att komma igång. Det går lite knaggligt på halvfart...men jag lär mig väl med tiden.
Kantareller...ja är svamplockning en av dödsynderna då lider jag nog utav det. Kanske är girighet, för man vill ju alltid alltid plocka mer. Älskar hösten och skogen. Och min frys är full av läckerheter.

Tack. Och ha en trevlig helg.

Petit Eyekiss sa...

De kantarellerna kan du vara mycket stolt över. Vi hittade inga i år, så du får gärna bjuda:-)
Elisabeth

Erik "Semlan" sa...

Inte utan att du kan vara (i alla fall) nöjd med svamparna. ;-) Valde en annan vinkling...

ninoj sa...

Mitt jättesena bidrag på STOLTHET.
Ha en trevlig helg!