söndag 14 februari 2010

Fototriss- känsla




Känsla är dagens triss, det är något som ligger mig varmt om hjärtat.
Att få gå i höstlöv som sprakar härligt runt fötterna är en speciell känsla, att man sen använder det till att göra jord är en känsla i sig.
Jorden används i växthuset som jordförbättring, den känslan att kunna gå ut och plocka in varma tomater till frukost mackan är något jag längtar efter nu när det är vinter.
Sista bilden är från en regnig dag vid stugan. Regn för mig är när jag vi var små och låg inne och lysnade på regnsmattret på plåttaket, den känslan är svår att beskriva.(härligt)

25 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Kan verkligen känn, känslan av frostnupna löv.... Härlig bild!

Jane sa...

Håller verkligen med dig! Sista bilden är så vacker.

cat sa...

Härliga känslor som dina bilder förmedlar:)

Wildhearts sa...

Härliga känslor, härliga bilder!

Viola sa...

JAg känner en riktig närvaro i dina bilder...en skön känsla.

Bilden med höstlöven går rakt till mitt hjärta=)
Tack!

Ha en bra dag/ VIola

Camilla (Rantis) sa...

En underbar triss med en massa känsla...
Höstlöven blir min favvo i din triss, underbar bild!

Nollan sa...

Första bilden ger även mig känslan av att få sprätta bland torkade höstlöv, en känsla av lust och lekfullhet! Och att ligga och lyssna på regnet som smattrar är också väldigt speciellt.

Nukke sa...

Man har så många olika känslor då årstider övergår. Fina bilder här !! Naturen är så viktig för Scandinaviska människor för vi kan leva så närä den.

Pialotta sa...

Tre underbara känslor som jag oxså kan hålla med om:-)
Ha de gott denna hjärtedag.. kram/Pialotta

Lasseivomma sa...

Jag faller främst för den där känslan av nyplockade tomater. När doften träffar luktorganet infinner den sig med en oerhörd kraft. Eja vore vi där!

Cecilia Artista sa...

Härlig triss med naturbilder! Att gå på prasslande löv och känna dofter är riktigt härligt - och sen återanvända dem som jord. Det är en härlig känsla!

Ingrid sa...

Har svårt att välja vilken som blir favoriten höstlöven eller växthuset.
.... Jag tar höstlöven för prasslet en härlig känsla.
Kram Ingrid

mimmi sa...

Ja det är härligt att lyssna på när det regnar och det slår i ett plåttak ..men även när det slår mot en fönster ruta kan jag sitta och njuta .. kanske för att man sitter inne i värmen med en kopp kaffe :) Att gå bland en massa löv som på din bild .. ja det är också härlig när solen skiner :)
kram

NinaVästerplana sa...

Härliga foton o känslor alla tre.... vad lyckliga vi är som bor i ett land med så omväxlande årstider. Det berikar verkligen känslolivet o kontakten med naturen.
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Marie sa...

Dina bilder är så fina och förmedlar dina känslor så bra.

Petit Eyekiss sa...

Fina bilder på temat känsla.
Som liten älskade jag att ta en cykeltur precis efter att regnet slutat och solen började komma fram igen. det luktade så gott!
Elisabeth

Marie-Louise sa...

Härlit, underbar och snygg triss. Ha en bra dag.

Jah Hollis sa...

Fina bilder och skönt att även kunna ha en bra känsla för regnet. Fast snön börjar jag tappa tålamodet med nu. :-)

Gunvor sa...

Jättefina bilder på känslotemat! Alla tre lika fina.

Tomas - Inne&Ute sa...

Jättefina bilder som verkligen förmedlar känslor. Så fint ljuset är i lövbilden.

ormbunke sa...

Fina känslor. Sista bilden är lite speciell. Anita

Chesney sa...

I am loving your enchanted images...the leaves are spectacular, I can almost hear them crackling under foot! And your rain picture w/ your description brought me back to being a little girl staring out the window listening to the pitter patters of each rain drop wishing the Cat in the Hat really existed! :)

Satu sa...

Fin tolkning o fina bilder :)

Susanne Lindén sa...

Jättefina foton som förmedlar mycket känsla! Ja...tänk när man kan plocka solmogna tomater i sitt växthus igen...lääängtar!

asiL sa...

Vilka härliga bilder!! Den första med löven var helt fantastisk, underbar skärpa och finfina färger! Bra jobbat!