söndag 21 februari 2010

Fototriss -oväntat

Oväntat var väl ändå den här vintern, precis som för många andra. Maken gräver fram postlådan, förhoppningsvis så kommer tidningen i morgon, en eloge till tidningsbuden!
Att ta sig fram på smågator börjar bli riktigt svårt, måste man sedan parkera bilen på gatan är det problematiskt. Sen att en del verkar ha svårt att fatta att det finns fler än bara jag , det kan ställa till det.

Julklappar ska vara oväntade och bonusbarnbarnens var till belåtenhet.
Fler oväntade bilder hittar du hos fototriss.



21 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Ja himmel en sådan förfärlig massa snö det kommer...det gäller att hålla efter hela tiden..

Mmmm julklappar är väl det som allra mest ska vara just oväntat...

AnnaKK sa...

Ja, det var väl en högst oväntat effekt av (??) Klimatmötet i Köpenhamn i december - att den globala uppvärmningen skulle ta sej en sådan kovänding! Gillar mittenbilden lite extra - snackar det taktik inför ett skottningsmaraton, tro?!? :-D

Ha en fin dag i snövallarna!!! :-)

Jah Hollis sa...

Var inte vintrarna alltid så här förr i tiden? :-)
Nej, hoppas det tar slut snart.

Pillargontanten sa...

Ja, den snön....

Rantamor sa...

Ja lite oväntat att först få gräva fram sin postlåda, och oväntat om det skulle ha varit en morrontidning i den.
Oväntat mycke snö har det ju kommit i vinter, d är då säkert.
Här har vi inte fått nåen snö den här veckan men vi har haft kallt. Men idag blåser det så det är nog på g. -21 imorse. Burr burr

Ha en bra dag.

Anonym sa...

Här har de kört snöslunga och lastbilar i två omgångar men nu är det likdant igen.

Petit Eyekiss sa...

Ja inte hade jag väntat mig så mycket snö i år.
Vår parkering är också problematisk, för dom kör inte bort snön, utan plogar upp den i stora högar som inkräktar på parkeringsplatserna.
Tidningsbud och brevbärare har det inte lätt i vinter.
Elisabeth

Mitt i Fågelsången sa...

Oväntat med denna mängd snö, men kul för barnen...

Pennelina sa...

Ja, det finns dem som försöker ta sig fram i snöyran. Min son jobbar på en av Värmlands största mjölkgårdar och har ofta morgonpasset... han reser vid 4, och vi bor flera km rakt in i skogen... Inte utan att man undrar om han ska ta sig fram ibland :-)

Kram från mig!

Kerstin: sa...

Ja tänk vilken vinter det har blivit-klimatändringar till trots!

Marie-Louise sa...

härlig fototriss, jag tror vi ändå kommer minnas den här vintern med ett leende. Det är ju trots alla besvär trevligare med vitt och ljus istället för grått och slask. Ha en bra söndag.

BP sa...

Ja, ja... dessa snöbilder börjar göra mig galen, då jag bara behöver titta ut för att se samma elände.
Inget mot dina fina och realistiska bilder, men om jag får så väljer jag julklappsutdelningen ;-)

Rajson sa...

Har också varit impad av att vi har fått tidningen(GP) varje dag, heroiskt med tanke på att det inte varit plogat.
Det som stör mig mest är kylan.Passerade just -20, hua!!
Inte läge till att vandra runt i naturen. Hade tänkt ta en tripp till Varnhem, men det är ju omöjligt. Jag med mina taxben försvinner ute på gräsmattan!
Hur går kursen!?

Rajson sa...

Ha, ha det var just andra sidan jag ville fota. Rådhuset kommer fram snyggt, men jag höll på att drukna i snön när jag försökte.
Tänk dig rubriken i NLT!
"50-årig fotograferande tdl druknade i snödriva"!

Pialotta sa...

Denna snö som ställer till det för så många.. väntar bara på att mannen kommer upp igen efter försök att få ut bilen från trottoarkanten här i morgon bitti.

Viola sa...

En bra triss!
Jag gillar bild nr 3 just för att barnen är så underbara!

Ha det gott/ Viola

Gunsside sa...

Fin fototriss, selv om to er med snø, så jeg liker absolutt siste bildet best ;)

åsa sa...

Tack för kommentar hos mig!
Gillar din triss, favoriten är den sista.
mvh åsa

PollyJo sa...

Buff så skönt och att slippa snön :)

Unknown sa...

Snygg bild med snö-hänget i olika lager. Välkommen till mig om du vill se torra gator, enbenta brudar och Mycket!! oväntade fickparkeringar av bildar som ser ut som godis.

Ciao.

Anne-Lie sa...

Det var oväntat många grannar ute i söndags och skottade;-))