torsdag 11 februari 2010

Tema fredag- frosseri


Först och främst tack för alla fina bidrag förra veckan, jag har varit inne och kikat på era tolkningar men tyvärr inte haft tid att skriva kommentarer.
I tisdags var jag och mina vänner på Italiensk restaurang åt fantastisk mat och drack gott vin.
En av mina vänninor valde en fiskrätt och rött till, själv åt jag en otroligt god fisksoppa och drack gott vitt vin till.
En riktig frossar afton.
Denna vecka kommer jag att kika in hos er i helgen, för fortfarande är jag kvar i Örebro på utb.
Så leta i era mappar eller fota ert frosseri, så vi kan surfa runt och titta och njuta.



15 kommentarer:

Veronica sa...

Tidig, ja jag vet förlåt. Ska upp så tidigt. Jag hoppas att det är ok =)

Unknown sa...

Morrn.

Mitt inlägg "krävde" tre bilder för att frosseriet skulle bli tydligt.

Hade bra.

Hasse A

B i r g i t t a sa...

Fisksoppa låter gotti gott gott - vin till är ju inte fel :)

Pialotta sa...

Men du det smakar alldeles förträffligt gott med rött vin till fisk.. ser ut som att va något åt det rökta hållet (fisken alltså)
Fin bild på handen som fångar glaset:-)

Jah Hollis sa...

Jag har lagt in en lite lättsammare variant av denna dödssynd. :-)

Jah Hollis sa...

Hrm, förresten. Vad skulle James Bond säga om det där med rött vin till fisken?
http://www.expressen.se/noje/bond/1.643474/agent-007-ser-rott

Marie sa...

Vilken mumsig afton ni hade :-)

Mikabella sa...

Hej min vän. Nu skall jag fundera lite på teamt och kommer med mitt bidrag lite senare idag :)

Ville bara skriva att jag tycker att du har en så fin profilpresentation! När man läser din blogg och ser dina bilder så är det precis så jag föreställer mig dig. Du verkarvare en varm, engagerad och lyhörd person. Härligt! Kram på dig!

Husbilen Credo sa...

Hej!

Aldrig fel med lite gott att äta och gott att dricka i goda vännerslag.

Ha en bra weekend.
LottaM
En av de sju dödssynderna är uppe hos mig.

Camilla (Rantis) sa...

mmmmm.... ett härligt tema idag...
vet inte om jag vågar in å kolla på allas frosserier, det kanske blir för mycket av det goda!!
=)

ha en skön fredag!

Petit Eyekiss sa...

Ser alldeles förfärligt frosserigott ut!
Vem har bestämt att man måste ha vitt vin till fisk?
Elisabeth

Erik "Semlan" sa...

Ser inte dumt ut, din matbild. Men knappast någon dödssynd, lite god mat? Ger även prov på hur jag ser ut i samband med "frosseri". Nu till lunchen kom mitt bidrag upp! :-)

Misswhatsit sa...

Det såg gott ut det där. Att gå ut och äta gott och träffa goda vänner är härligt.

NinaVästerplana sa...

Blev så sugen när jag såg din bild så det satte igång en kedjereaktion.... Blev både mat, vin o ett inlägg ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

ninoj sa...

Mitt "Frosseri", välgjorda skor!
Ha en trevlig helg!