onsdag 24 februari 2010

Torsdagsreflektionen vecka 8


foto Erica Ånéus

Ännu en vecka har gått och vi närmar oss våren, jag tänker som så, att om jag ser positivt på alla snö så kommer det försvinna snabbare??
Jag vet ju att just det håller inte alls, men ........
Annars lunkar livet på som vanligt , förutom att min äldsta dotter och hennes sambo är i New Orleans och skriver en blogg med bilder därifrån.
Det är ett fantastiskt forum för att kunna förmedla vad de gör och för oss föräldrar som sitter här hemma och funderar över vad som händer.


Alla vet väl att stormen Katrina ställde till ett elände med stor förödelse och död där.
I dag lånar jag en bild ur Ericas blogg så ni ser, en av orsakerna till att det blev en sådan förödelse.
Floden missisipi rinner i princip i takhöjd?
Om ni trycker på bilden kommer ni till Ericas blogg så kan ni se massor av bilder från New Orleans.
Kommer vi få en Missisippi flod här när det blir snösmältning?

Reflektera över eran vecka och delge oss era funderingar, lämna en kommentar och surfa runt och se o läs.

11 kommentarer:

elena cn sa...

Ja, vi börjar slå vad om när vi tror att snön är borta. Jag gissar i maj någon gång.Andra bud har varit juni-juli.
Och översvämningar?? Det kommer inte att bli roligt:(

NinaVästerplana sa...

Är riktigt orolig för hur det kommer o bli med älvdalen när snösmältningen börjar i Vänerlandskapen.... Då känns det skänt att bo högt!
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jeg har reflektert..bildene er ikke nye, det ville ikke passet til refleksjonen...skal følge reglene neste uke...tror jeg:))
her er det:

Hagemor

Unknown sa...

fikk ikke til å lage link til blogginnlegget...:(


http://hagemor.blogspot.com/2010/02/hva-skjedde.html


Ha en flott torsdag:))

Marie sa...

Frågan är vem man ska tillbe för att börja smälta snön ;-) Fru Vår, finns det nå´n som heter så, ha, ha. Nå´n som kan ta grabba tag och ruska om Kung Bore ordentligt.

http://carpediemmie.blogspot.com/2010/02/torsdagsreflektion_25.html

Anonym sa...

Hänvisad som jag är till gamla bilder blev det en liknande din. Men din snödriva på taket är vackrare! Jag har också klurat på snösmältning. Det ska bli intressant!
http://mariannlostinline.wordpress.com/2010/02/25/torsdagsreflektion-thursday-thoughts-43/

Kvasthilda sa...

En kort o mixad reflektion idag. Inga vinterbilder, eller temperaturfoton fast vi haft trettio grader o långt därunder denna vecka.

Pialotta sa...

Ja du, det är så himla fint det här med fotoblogging, då våra nära o kära är på vift ifrån oss. Man kan följa med lite så där på avstånd .. nästan som man tittar ut från resväskan och är med på deras resa. Min sons sambo var ju i Australien i 3 veckor och då följde vi henne.. så mysigt att veta att allt är bra oxså.
Snösmältning blir det vad det lider och idag har det börjat så smått här nere.. men det ska bli regn, ja, jag sa REGN, så ska det frysa så ska det komma mer snö, men vad gör väl det.. Längtan som jag tar upp idag är ett stort ord med solsken i:-)
Ha de gott/Pialotta

Erik "Semlan" sa...

Det blev en reflektion till slut även från mig. Onekligen lite utöver det vanliga... ;-) Mer nära än dina globala tankar kanske.

Anonym sa...

Wow, incredible weblog format! How lengthy have you ever been blogging
for? you made running a blog glance easy. The entire glance of your site is great, let alone the content material!


Feel free to surf to my blog post; water damage