torsdag 18 februari 2010

Torsdagsfoto- dramatisk vinter

På många ställen är det dramatiskt att ta sig in och ut från sin lägenhet, jag som är lite "skraj" av mig tyckte att det var läskigt förra veckan att gå in o ut hos sonen.
Hade jag veta det så hade cykelhjälmen fått följa med i packningen, men det är mycket möjligt att jag fått sova på en parkbänk då......(sonen är lite "knisslig")
Bilden är tagen med mobilkameran, här hittar ni fler dramatiska bilder från vintern

Ps! vill bara påminna om Tema fredag......

29 kommentarer:

Monica sa...

Vilken istapp,den vill man inte ha i huvudet.

Anonym sa...

Visst är det otäckt med alla dessa gigantiska istappar. Man inser lätt att får man en sån i huvudet har man inte så många fler bykymmer i denna världen.

Marie-Louise sa...

Uj, ja så många stora gigantiska istappar det hänger från hustak den här vintern. Ha en bra dag.

Rantamor sa...

Ja d är verklgen dramatiskt på vintern med istappar...(hm..skulle tro det vore än mer dramatiskt med istappar på sommaren...=) Tokigt.
Men det gäller att man ser uppåt innan man vågar gå in, och värre lär det bli när snösmältningen kommer igång.

Tack för titten hos mig.
Ha en solig dag.

Bitten sa...

Usch, vilka hemska istappar. Det är inte något jag vill ha i huvudet.

Petit Eyekiss sa...

Den här vintern gäller verkligen "Se upp!!!"

B i r g i t t a sa...

Får man en sådan istapp i huvudet hjälper det ju inte att husägaren är ansvarig - påpassligt foto :)

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Inga dåliga istappar du fotograferat heller !
Tack för kommentaren på mina bidrag :)
Istapparna som hänger ovanför dörren som jag fotograferat används aldrig så det är ingen risk att någon får dom i huvudet :)

Pennelina sa...

Jag är lika fånig ;-) Tror ett av de ord mina barn hört mest är "akta"...

Kramisar!

Unknown sa...

Morrn.

Jättefarligt, men någon har ställt en bräda för att varna.....

Tur att man bor på landet....

Hade bra.

Hasse A

Anni sa...

Kan ingen gå ut på balkongen och slå ner eländet?

LissenTo sa...

Det har varit mycket jobb med att skotta bort all snö och is.

Jag har inte varit i fjällen på hösten. Men vill.
Ha en skön torsdag. //Lissen

Maria sa...

Oj, det var en rejäl istapp. Förstår att du tyckte det var otäckt att gå ut där, en sådan vill man inte få i huvudet.
Ha en bra dag!

hundenstina sa...

Håller med dig ...
Istapparna skapar verkligen dramatik!

Maria sa...

Men oj, någon måste göra något åt det där så ingen får den i huvudet. Fin tolkning på dramatisk vinter.
Ha en bra dag!

ormbunke sa...

Ja händer det nåt så är det ju husägaren som får stå till svars.Anita

Lotta sa...

Ja usch och fy för att få en sån i huvudet
Då var det nog slut med fotandet hahahaha!!! Inget att skratta åt egentligen fast jag kunde inte låta bli.
Härligt tolkat damen
Kramizzz på dig.Lotta

Marie sa...

Ja det är en av denna vinters baksidor.

ninoj sa...

Det var en rejäl istapp och större kommer den nog att bli. Isen i stupröret försvinner nog inte i första taget.
Ha en trevlig dag!

Anette sa...

Ja, det är mycket farliga istappar som hänger på taken. Gäller att se upp. /Anette

Pumita sa...

Neej, du, en sån vill man inte ha i huvet! Det kan bli två kattskålar...

Olga T sa...

Istapparna ställer till med mycket onödig dramatik. Huvva!

Photos by Storm sa...

Visst är det stressande med alla istappar. Vissa är helt enorma/Lis

Nettan sa...

DÄR kan det bli dramatik om man får en istapp i huvudet!

Ha det skönt i helgen // Nettan

Wildhearts sa...

Oj, här kan vi snacka istappar! Tanken med cykelhjälm var nog inte så dum :)

Nnika sa...

Ja usch för alla farliga istappar som finns överallt..

anne sa...

Kanske är det inte direkt dramatiskt men den gångbana jag skottat längs med husväggen fram till förstutrappan börjar bli litet svårforcerad eftersom snön skjunkit undan och ny har snöat på.

Mona sa...

Oj då. Jag brukar inte titta upp där jag går. Visst står det varningar överallt, men oftast har man inget val. Man måste gå på trottaren, man måste in genom porten osv. Men dom där istapparna vill man inte ha i huvudet!

Kjell E sa...

Ja, spetsad av en istapp är väl inte så kul.
Amerikanerna fick ju känna på det från andra hållet i Vietnam.