torsdag 4 februari 2010

Tema fredag- Skojigt


Den här fredagen tema är skojigt, vad tycker du är skojigt?
En sak som är skojig här i Götene är att änderna som lever i ån tar ofta en tur till kyrkogården.
För att komma dit vankar de över gatan, och se då får vi bilister vara så snälla att stanna bilen tills det behagat gå över.
Oc eftersom jag är inne på änder så måste bara Pontus få vara med, vid stugan har vi en hel massa änder som är både ute och inne om vi inte ser till att ställa för något för dörren.
Men här är det han och hans dåvarande lekkompisarnär han var 9 månader.
Vad vill ni vissa på skojigt, jag ser framemot att få kika på era skojiga bilder.


10 kommentarer:

Veronica sa...

De där var ju skit sköj ;) Ber om ursäckt att jag är tidig men ska upp imorgon kl 04,30 så jag hoppas det är ok =)

Marie sa...

Fuskar i dag jag med eftersom tåget till Göteborg går i ottan :-)

Ja änder är skojiga och mycket kul kan hända när de blir närgångna. Hoppas tårna fick vara ifred ;-). Att de passerar i lugnt mak över vägen har jag varit med om, Skulle till ett viktigt möte på banken och blev sen eftersom jag var tvungen att stanna för dessa pippisar. Gissa om min bankman skrattade när jag kom med ursäkten ;-).

Anni sa...

Fåglar är skojiga, de flesta i alla fall - inte strutsar som bits...

Det skojigaste jag vet är illustrerat i min blogg!

NinaVästerplana sa...

Skojiga lekkamrater kan man aldrig få för många av..... Men nöjena varierar med åldern tror jag....
Ha´t himla gôrskôj
Nina

Erik "Semlan" sa...

Ska upp tidigt fredag. Så jag tjuvstartar lite denna gång. ;-) Dina änder är ju skojiga. Gillar första fotot, tala om närkontakt. Själv fick jag ihop något, tjaa, jag tycker det är skojigt.

Jah Hollis sa...

Tänkte jag skulle lägga in mitt bidrag innan jag säckar ihop av trötthet efter aftonens arbete.
Jag gillar dina änder, speciellt bilden där de verkar vara så bra kompisar med den lille killen.

Chesney sa...

I love that first image...i think the birds are as curious as the baby...this is a winner!

mimmi sa...

De är ju så roliga de änder när de bara kommer där .. och får alla bilar och folk att stanna upp och snällt vänta tills de har kommit förbi :)

Husbilen Credo sa...

Hej!
Barn som leker är verkligen skojiga att iakttaga och foto.
Ha en go kväll!
LottaM

Ladyinblue sa...

Kul Tema, fast visste inte riktigt vad jag skulle kunna välja. Men kom så ihåg denna ( ) så nu finns den på min blogg.