söndag 17 maj 2009

Bildligt talat vecka 21


Hos mimo finns det fler bidrag

21 kommentarer:

annette sa...

Ops! Vem har kapat tampen och var är båten!?

Ja, det var strömmingsfiske i Bråviken igår, inte en strömming såg jag;)

annette

Pialotta sa...

Så himla mysig bild.. båtar hör till vår och sommar:-) Syrenen fotade jag idag.. allt är tidigt:-)/Pialotta

Della sa...

Ska det vara något i andra änden?

foto CHIP sa...

Är det en ny miljövänlig "båtskyddare" (jag vet inte vad plastgrunkorna som hänger ned vis båtsidorna heter)
:)

sinneskatten sa...

trossen sitter på en vikingabåt

Amanda sa...

Du fick ett snörpligt slut. Tampen ska vara flätad den också.
Lärde du dig det när du gjorde militärtjänsten som kustjägare?
/Amanda

annalarssonphotography sa...

Jag kan inte så mycket om båtar.. :P
Men jag gillar bilden!

Kram Anna

Cecilia Artista sa...

Jag är inte heller någon båtexpert. Men tjusig fläta vid viattnet ändå!

christina sa...

Vad har hänt här då?? Vacker och bildlig bild!

Ninni sa...

Fender?? Modell snygg!! För visst är det en sån:)Den skulle man hellre ha på båten än de där fula i plast...

NinaVästerplana sa...

Såklart `Sigrid Storråda´ inte kan ha plastfendrar! Skitsnygg!
Inte behöver du smyga inte.... är gula faran hemma är jag det me´ välkommen!
Ha´t himla gôtt
Nina

Anonym sa...

Vilket hantverk för att få till detta.

Önskar dig en fin vecka

strömma

cat sa...

En bild som får en att undra:)

Marie sa...

Vilket hantverk. Lite skillnad mot tamparna på min båt ;-)

Henry sa...

Den trossen tål nog en del!

soffie sa...

WOW va cool den bilden är

anemonen sa...

Den bilden gillar jag skarpt.

Rajson sa...

Vilket hantverk?).
Får nog åka ock kika på detta underverk!

Lasseivomma sa...

Den knopen verkar kompliserad, kan det vara en bananstek? snygg är den i alla fall.

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, den bilden gillar jag verkligen:)
Kram Lallis

Mimo sa...

*hi-hi!*
Landkrabba som jag är så är det kul att läsa alla kommentarerna här. Tamp, båtskyddare, tross, fläta, fender, knop...

Jag hade nog kallat den för tross om jag kunde något om båtar ;) Fin var den också, vacker flätning...