lördag 2 maj 2009

Musikfoto-skola


Alla har vi varit med om skolavslutningar i någon form, och känslan av att nu är det ett långt sommarlov som ligger framför oss är ljuvlig.
Jag som har fyra barn har varit med om en hel del och när jag ser tillbaka så är det Idas sommar visa som är det som jag får en sån där skön känsla av.
Mina söner var här i stugan igår, och yngste sonen låg på gräsmattan vid sjökanten med katten på magen precis som han gjorde när sommarlovet infann sig när han var en skolpojke. (fast då var det utan katt)
Hos musikfoto kan man den här lördagen kika på olika skoltolkningar med musik.


8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Håller med dig. Idas sommarvisa ger en alldeles speciell känsla. Har också lika många barn och har hunnit vara med på några avslutningar. När den kommer så blir man liksom så glad:)
kram Lallis

Tanten sa...

Mitt problem, eller möjligen ungarnas, är att jag alltid börjar grina. Man kan knappt säga Idas sommarvisa så är det klippt.

Cissi sa...

Idas sommarvisa är sommar och inget annat! :o)

Namn: Eva sa...

Den sången förknippar jag oxå med skolavslutningar ... inte mina egna utan mina barns! VAcker sång att bli sentimental till!

/Eva

Mia sa...

När man hör den sången, då ÄR det sommar! *L*

Anette sa...

Ja, jag har ju också fyra barn, så den har man hört några gånger och grinat till.......sjöng man sedan "Den blomstertid....." också så var det kört igen. /Anette

Erik "Semlan" sa...

Ja, Idas sommarvisa är verkligen sommarlov. Lustigt att du väljer just skolavslutning inom ämnet skola... Hmm, du vill inte in bland egna skolminnen? Efter nio grundskoleår fick den hitlåten bli mitt bidrag. Behöver kanske inte nämna att det var ett tag sedan ;-)
Välkommen in och kolla!

Rajson sa...

Idas sommarvisa-kan ej bli mycket mer skolavslutning.Många tårar har trillat ner till denna sång!
Oh vilket gossigt foto!
Synd att mina nära och kära är allergiska till att synas på foton!