tisdag 26 maj 2009

Tisdagstemat "frukt"

På möllevångstorget i Malmö finns det mängder av försäljare och för att inte tala om frukt! När man som jag lever och bor på en liten ort i Västergötland kommer ner till det torget så känns det som man varit utomlands.
Här är det som att vara nere på kontinenten, på gatorna runt torget finns det mängder med små butiker, när vi kom hem i torsdag vid 23.45 så var affärerna fortfarande öppna.
Men när torghandeln var slut var det full av skräp efter handlarna, men det dröjde inte länge innan det var bort städat.
Vad andra visar i fruktväg ser du här.

17 kommentarer:

Rajson sa...

Hoppas dessa försäljare är mindre tjatiga än sina kollegor på hötorget!Tycker inte det är kul att inte kunna kika i lugn och ro utan att det tjatas hela tiden.
JAg tror att G. står i blom. VAr där ung vid den här tiden och då var den i full blom!
Kanske början av nästa vecka, mån kväll?

Hedwig sa...

Visst är det kul att se allt detta. Men att hålla affärerna öppna hur länge som helst är lite för mycket. Kul att vi fått in så mycket olika frukter numera.

Emma sa...

Det är mycket trevligare och roligt (samt framförallt billigare) att handla på frukt på torg. Ett trevligt inslag i städerna :)

Carina sa...

Härlig bild! Där skulle jag vilja köpa min frukt...
Ha en underbar tisdag!
Kramen.

emve sa...

Trevligt med torgförsäljning!

Ninni sa...

Visst är det härligt att kunna gå och handla på torget. För fanns ju även torghandel i mindre städer det kommer jag ihåg från min barndom. Synd att det inte är så längre. Här kan jag handla från mobila försäljare varje dag om jag går till olika platser i närheten av där vi bor. Men här är det billigare att gå till de speciella frukt- och grönsaksaffärer som finns i närheten.
Må så gott!

annalarssonphotography sa...

Härlig bild! :)
Det är nåt speciellt att kunna handla frukt och grönsaker så.

Ha det gott!
Anna

Chesney sa...

I love markets, and now you have me wanting to go. Although in this area we don't have them quite yet..

Majsan sa...

Visst är det härligt att kunna handla frukt på det viset.. :) Härlig bild!

Anna of Dallas sa...

Nämen titta, du har varit på Möllevångstorget. Där kan man hitta mycket frukt och grönt. Jag är ju född i Malmö.

anemonen sa...

Här var det frukt i långa banor.

Namn: Eva sa...

Åhhhh vad jag får hemlängtan då jag ser ditt foto! Där har jag handlat måååånga gånger! Snyggt foto!

/Eva

christina sa...

Hå, hå, vi har frukter att sälja!!!

annette sa...

Visst är det mysigt att handla på torg i städer, och i Malmö så är det verkligen stor torghandel, lite kontinental känsla öcer den torghandeln.
//annette

Viola sa...

Örebro har lite att jobba på här..Våra torg har inte nått dessa höjder. Vi är fortfarande på grusnivå, tyvärr.

Hej från mig!

Pialotta sa...

Vi har liknande stånd på vårat torg.. det finns ett antal med svart hår och bruna ögon som säljer frukt och grönt lite varstans.. Alla måste tjäna sina penningar på något sätt..
Trevlig bild på frukthandlare. Ha de/Pialotta

Smamman sa...

Åh jag skulle också vilja ha frukt och grönsaksmarknad. Här säljer det ju bara fisk och sånna grejer på marknaderna :-(