torsdag 14 maj 2009

Tordagsreflektionen vecka 20

Trebarnsmamman vill att vi ska reflektera över vår vecka och även visa hur långt våren kommit där vi lever och bor.
Den här veckan har jag varit ute i princip hela dagarna, både på jobbet och hemma.
I går var jag på föreläsning på em om funktionshindrade och övergrepp.
Så i går kväll gick det runt i knoppen när jag låg där och funderade, det är verkligen så att man förstår absolut inte allt.
Inte så att jag inte förstår att det sker, men varför? det förstår jag inte.
Men veckan har också bestått av trevliga saker,växthuset vi skaffat är färdigt med massor av växter som växer och frodas där.
Och en tur till det underbara munkängarna har jag och en annan Q gjort för att insupa energi.
Bilden är därifrån och precis som man ser så är det enorma träd och ovanpå ligger trädens kronor som ett tak.
Nere på marken är det en fantastisk matta av
ramslök som doftar underbart.
Just på munkängarna får man inte röra något men Kinnekulle är stort så det finns ramslök på fler platser.
Men så är det ju, veckor består av både glädje och tråkigheter.

9 kommentarer:

Anette sa...

Visst är det en härlig tid vi har och idag kan vi njuta av ett stilla vårregn.
Ramslök växer inte alls häromkring. Tyvärr. Din pesto låter ju väldigt spännande! /Anette

Veronica sa...

Visst är det så!! Så underbart att få ligga på rygg och kika upp mot trädets kronor och bara vara =)

Henry sa...

Här är det högt i taket!

Helena sa...

Ja, det var verkligen ett imponerande träd. =)

Gunilla sa...

Fantastiskt vilket högt träd.
Härligt att kika upp i trädets tak.

ja nog förekommer det mycket som man aldrig vet.

Ha en fin dag

Gunilla

Mimmi sa...

Det var en mäktig bild får jag säga:)
Ramslök .. jag tror inte jag vet vad det är.
Den bästa tiden är ju nu ... när man har allt framför sig och nu när man ser naturen vakna till liv:)
ha en fin dag
kram

Pialotta sa...

Visst är skogen.. bokskogen härlig nu att sätta ner sina fötter i.. hade just ett inlägg om det i min Kafferastblogg för någon dag sedan..
Lökblommorna i full blomning och naturen i sitt vackraste konstverk:-)
Reflektera har jag oxså gjort en hel del faktiskt..
Övergrepp och handikapp.. det där är inget roligt alls så väl som så mycket annat..
Ha de fint tjingelong

foto CHIP sa...

Vilken ståtlig stam! Hoppas du får en trevlig dag i Skåne!

Anonym sa...

Underbart träd, ser så härligt ut i ditt perspektiv!
Jag har jobbat lite med funktionshindrade. Det är mycket, både svåra och tyvärr även enkla saker som man inte förstår hur det kan vara så.