söndag 3 maj 2009

Fototriss -så här ser det ut där jag är idag.

Den här helgen har vi tillbringat vår tid i stugan så därför är bilderna därifrån.Än så länge har det inte satts ner några blommor i urnan, så Astrid tror att hon inte syns när hon ligger i den.
Så varm att man kan ligga på gräsmattan är det kanske inte ,men det råder det lite delade meningar om. Astrid har en plan att försöka sig på att ta en and?
Och än så ligger båtarna på rad och väntar på att få komma ner i sitt rätta element.
Vad andra visar i fototrissen ser du här!

28 kommentarer:

Valley Girl sa...

Vad härligt det ser ut att vara ute i stugan. Seciellt för Kisse! Så mycket nytt att titta på när det blir vår. Gillar kattbilden bäst!

Anette sa...

Ser härligt ut, men nu var det väl mer "normalt" vårväder på gång. Kan behövas för inne gror det igen och tvätt- och strykhögen växer......./Anette

NinaVästerplana sa...

Härligt det låter o vara vid en stuga vid en fridfull sjö en helg som denna....
Igår for det karavaner kors o tvärs över Kinnekulle med omnejd, enda fördelen är att denna helgen körs det sakta, mycket sakta ;-)
Ha´t himla gôtt i gröngräset
Nina

lilalili sa...

Vilka härliga bilder i din fototriss. Astrid är en underbar prydnad i blom-urnan! Ha en skön söndag! Kramis

Ellas Inspiration sa...

Vilka härliga "sommarbilder"!

Jag behöver lite hjälp i min triss idag...

Kram Karin

Marie sa...

Ser ut som ni haft en härlig helg vid stugan. Kissen i krukan är bara för bedårande :-)

cat sa...

Så söt Astrid var i sin kruka:)
Jag gillar bilden på båtarna.

dahlarna sa...

Sista bilden på båtarna är min favorit idag. Alla dina bilder förmedlar ett lugn - härligt! Ha en skön söndag!

Irrhönan sa...

Jättefina bilder på din kisse!

Tanten sa...

Katten jag försöker mig på att fotografera bara går runt hela tiden är jag höjer kameran...

Anonym sa...

Åh...Båtarna är min favorit.

Megera sa...

Härliga bilder....speciellt att kunna ligga i gräset och njuta. Förstår att det finns en hel del spännande att upptäcka för en katt.

Nollan sa...

Härliga vårbilder, ser så gott ut där katten sitter i krukan med det låga solljuset. Och så tycker jag om bilden på sjön och båtarna.

Bitten sa...

Sista bilden blir favoriten, fast kattbilderna är också jättefina.

Amanda sa...

Soliga och lata dagar, härliga foton över en vacker årstid. /Amanda

Erik "Semlan" sa...

Härligt foto med katten i blomkrukan. Verkar som det är torrt i gräset, när man kan ligga där och lapa sol i kapp med katten ;-) Men båtarna som väntar på att komma i sjön får min röst. Ett härligt vårfoto :-)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Katten Astrid - en sån har jag också hemma, fast hon är lite spinkigare än er Astrid :)

Din länk från Fototriss gick förresten till ett annat inlägg hos dig, men jag har ändrat länken nu så att den länkar rätt.

Caroline sa...

Söt kattprydnad i blomurnan... :)
Härliga vårbilder från din stuga!

/Caroline

Unknown sa...

Takk for besøket!

Vakre foto og vakker katt. Her vil jeg komme på besøk i fremtiden.

Hero sa...

Härliga vårbilder. Katten i krukan är så söt. Den blir min favorit. men båtarna är också en fin bild.
Ha en fortsatt skön söndag

Susanna sa...

Sköna bilder. Vår har ni och sommaren är på väg. Fin katt.

Helena sa...

Vilka sköna slappa bilder. Den andra på gräsmattan med katten talar för sig själv.
Ha det gott.

annalarssonphotography sa...

Härliga bilder! :)

Jag tycker mycket om din andra bild - den doftar sommar och bus!

Hoppas du haft en fin helg!
Kram Anna

Mimmi sa...

Va mysigt det ser ut att vara där:)
och det såg ut som det var sommar ju:)
fin liten kisse ser jag att ni har också:)
här har solen gömd sig nu .så idag har det varit mycket kyligt i luften .. men det av skräckar ju inte vi som är foto galna .. vi tog bussen ner till stan och gick runt där .. och jag frös jätte mycket efter ett tag . men då gick vi in på ett museum där de hade ett cafe öppet och drack lite kaffe så man blev varm igen ..sen var det bara ut och försätta en stund igen:)
ha en skön kväll
kram

Artlover sa...

Jag har också varit på landet och stugan där, som du kan se i min triss.
Jag tyckte om den sista bilden bäst. Den är vårigast av dem alla.
Hade fint:-)

Anonym sa...

Gillar kattbilderna (har själv 5 katter) men sista bilden är trots allt min favorit.
Väldigt fina bilder, ha en trevlig dag!

Jah Hollis sa...

Det verkar vara ett fint ställe att bara ta det lugnt på. Det ser så ut på bilderna.

anemonen sa...

Bild ett på Astrid är min favoritbild. Jag har haft en likadan (nästan) katt. Jag gillar de orangefärgade katterna. Min hette Putte.