tisdag 4 augusti 2009

Flygande inspektion av trädgården

Denice en söt rosenknopps pelargon som ståtar med sin första blomma.

Vectis glitter är översållad med blommor, den har jag övervintrad. Hade även en röd glitter men den klarade sig inte.
Bornholm är en av mina favorit pelargoner, dels för att bladen är så vackra tillhör rosenknopparna.
Mandarinträdet har satt fart och blomma det var alldeles fullt med humlor som surrade , försökte mig på macro men inte blir det som Mimmis närbilder.

Hemma på flygande inspektion och klippning av gräset. Jag har inte varit hemma på två veckor, oj vad det växer!
Vi har vår sista semester vecka nu och det är synd att säga att vädret har varit strålande, två dagar med sol och utan regn???
Jag säger som Sverker i Plus "ska det va så här`?"
Nu när vi kom hem , så blommar mina pelargoner för fullt. Växthuset ser man knappt in i (nu har vi lärt oss att inte proppa in så mycket).
Och mina underbara svarta stockrosor står i full blom.

4 kommentarer:

Maloo sa...

Mina Stockrosor blommar med. Och Pelargonerna börjar så smått. Appelblossom och Turken är på gång. Orange Fizz och Dr. Westerlund växer så det knakar.

Och det fina vädret börjar nu...

Mimmi sa...

Hej:)
härliga bilder..
Att lära sig makro är faktiskt inte så svårt..det som gör saken är hur man ställer in fokusen.. många har på brett om man skall ta närbilder skall man ha den inställt på centrerat:).om jag har min på brett..så som kameran är inställt på när man köper den ..då får jag inga bra bilder:) Tusen tack för ditt fina beröm om mina bilder..det värmer kan jag lova dig:)
kram

anne sa...

Åh...Har du svarta stockrosor!!! Häftigt!

Vår pelargonsamling har sakteliga börjat återhämta sig. Jag lyckades ta kål på dem alla, tyvärr..Vatten, det fick de inte.

Anette sa...

Vilka fina pelargoner. Gillar de där rosenknoppspelargonerna.
Svart stockros. Supersnyggt! /Anette