torsdag 6 augusti 2009

torsdagsreflektionen vecka 32


Det börjar att lida mot slutet av semestern för oss, endast ett par dagar kvar.
Tre veckor blev det, och vi har varit vid stugan hela tiden.
En hel del pyssel med målning och annat har vi sysslat med.
Janne som är en man som har svårt att sitta still har fart runt här och fixat och trixat.
Stugan är en knutpunkt för mig och mina barn, det är skönt att ha den.
Så här har varit fullt hus ända tills i måndags kväll.
Summerar jag semestern så har den varit ganska blöt men skön.
Nu ser jag framemot hösten , att få kura ihop sig under filten , tända massa ljus och bara njuta av livet.
Hos trebarnsmamman hittar du fler reflektioner.

10 kommentarer:

Marie sa...

Hej. Kunde vara mina ord ;-). Känner igen mig såååååå. Härligt att du haft en bra sommar och visst blir det skönt att kura när höstmörkret kommer. Ha en fin torsdag och njuuuuut av de sista semesterdagarna. Tjingeling!

Lavendel sa...

Hej - du kiggede ind hos mig - så her er jeg. God dag til dig!

Helena sa...

Vilken fin bild du har fått till med regnbågen över huset! :) Skönt att du haft en bra sommar -det har jag med. Fast för min egen del så längtar jag inte efter hösten...

Pialotta sa...

Jag tror många som du haft en fin sommar i sina sommarhus och däromkring.. Lyckan är förståss att få ha sin egen lilla stuga så här fint intill vatten:-)
Hösten kan vara hur mysig som helst.. färgerna, luften.. att få andas höstluft så härligt, men nu har vi en bit kvar och solen glittrar som bara den denna dag oxså:-)
Vacker bild du fångat på din stuga och nejder:-)

Viola sa...

"Janne har svårt att sitta still"
Det låter precis som min man S...

Honom har jag nyss skickat ut på inlines med dottern för han går sysslolös för stunden;-)Och det är en plåga för mig...

En skön reflektion...
Hej från mig!

Chesney sa...

So beautiful, really spectacular!

Tanten sa...

Jag har varit så avundsjuk på alla semestrare men nu är det bara i morgon kvar.

Mimmi sa...

Bra att du tycker du har haft en bra sommar:) .det tycker jag med ..även om vi har haft mycket regn..men man har hittat på saker att göra ändå:)
underbar bild du har lagt upp idag:)
kram

Trebarnsmamman sa...

Wow, vilken häftig bild!!!! Antar att den är tagen från stugan :) Verkar som om du haft en hääärlig sommar :)

Rester till middag sa...

Vilken fin bild. Det är inte så ofta regnbågarna som är så vackra i verkligheten, blir så bra på bild.