torsdag 27 augusti 2009

torsdagsreflektionen vecka 35


Jag befinner mig i Malmö den här veckan på "upplevelse" semester hos dottern med sambo.

På söndag ska dottern vara med på stajl by Malmö, en designbazaar med mode visning och försäljning av Pollyjo´s alster.
Så min semester består av att arbeta som hennes "assistent" , det är tusen grejer att tänka på och alla kläder och accessoarier som ska vara färdig.

Det som är det absolut roligaste i det här är att en ggr i tiden var jag på väg att göra det hon gör nu.

Och i början av 90-talet hade jag skrädderi och under många år arbetade jag som lärare inom sömnad och mönsterkonstruktion.

Så att få förmånen att vara "assistent", och att delge mina kunskaper åt en designer på väg upp är en fantastisk skoj semester.

Fler reflektioner hittar du om du går in hos trebarnsmamman.

12 kommentarer:

Olga T sa...

Det låter riktigt spännande det här! Så roligt också att få dela med sej av sina egna kunskaper!

Anette sa...

Vad spännande det låter! Hoppas det går jättebra med allt och att "assistenten" sköter sig ;-) /Anette

Marie sa...

Låter spännande att få vara assistent i modebranchen.

Chesney sa...

Oh, what a fun, fun week! I do hope we get to see some of her designs! This is soooooo cool!

Anonym sa...

Vad kul med ett intresse som går i arv.
Visst är det något speciellt med att få delge sina kunskaper åt barnen.
Annorlunda och kul semester!

Emma sa...

Låter roligt! :) Hoppas allt går väl! :)

Helena sa...

Det låter både kul och spännande! Hoppas det går bra! :)

Mimmi sa...

Det låter som en väldig fin semester för dig:)
och va bra att du kan vara med att ge lite goda råd också:)

Viola sa...

Vilken lycka att få jobba med sin dotter så där på sin semester.
Och att ditt intresse har gått i arv.

Härlig reflektion! Tack!

Mimmi sa...

Hej igen:)
Nu blev jag nyfiken:D vad är det för Sony kamera du har?
Min förre system kamera var en Sony a 200 utan live wiev på..den jag köpte idag heter Sony A 300 och den har live wiev på.
min dotter har en kompakt kamera som också är en sony:)

elena cn sa...

Åh, så roligt!! Hoppas att det gick bra för dottern. Jag har ju också bara "nosat" på det där med sömnad...
Mina barn har istället slagit in på makens spår...teknik och datorer:(

Anonym sa...

Åh, vad det låter roligt för både dottern och för dej!