tisdag 25 augusti 2009

Roligt


Dagens uppmaning i fototemat är ROLIGT. Oh jag skulle vilja skriva det på västgötska för det är i bland det rooligaste jag vet att säga...men jag som Närking kan inte få till deras r och dialekten är svår att härma men "rolig".

Här kommer ännu en bild från ridupplevelsen i Vedum, när man är en riktigt ryttare så har jag fått lära mig att stöveln skall sitta som en handske.

När den äventyret var över så fick jag bevittna när "handsken" skall tas av, jag med mina halva gummistövlar hoppad ur dem men som sagt, så är jag ingen ryttare heller.

13 kommentarer:

Marie sa...

Ha, ha, ha. Kommer utsökt att tänka på en scen ur filmen Två killar och en tjej med Magnus och Brasse där kvinnan är höggravid och svullen och inte får av sig sina stövlar. Hon säger då att "Det måste vara allt vatten".... Då säger Magnus "Men va fan, sätt på dig gummistövlar då"
Ha en skön tisdag.

Madame sa...

Hihi, dejligt billede af problemet med ridestøvlerne, når de skal af igen ;O)
De sidder 'som sprøjtet på', siger vi på dansk :-)

Anneli sa...

:O)) Rolig bild!!

Båda närkingska och västgötska är ju superroliga och härliga dialekter!! :O))

Karin Wijk sa...

Rolig bild och kul med historien bakom. Tycker också att västgötska är underhållande att lyssna till ;-) / Karin

Anette sa...

haha, ja västgötska gör ju att allt blir roligt.
Stövlar kan vara noga så besvärliga att få av sig och underhållande för dom som tittar på :-)

Anna sa...

Hihihi!

Ja, det kan bli ROLIG (t) när man får hjälp med att ta av sig stövlarna.

// Anna

Famos/Menageriet sa...

Ha Ha! Inte är det lätt precis och jag hoppas att "stövelknekten" inte drattade på ändan när den äntligen lossnade!
Ha det så kul!

Britt sa...

Så kul bild. Tack för titten på min blogg. Det är i stimulering. Har du prövat eller ger du själv?//Britt

Chesney sa...

LOL, what a fun picture! What balance that person has! :)

Susanna sa...

Hihi, jättekul! Har varit med om det där när jag provat stövlar i affären - inte kul alls ;-)

Johanna sa...

ja- mina barn älska att vara ute, dom kan inte ens hantera datorn riktig... bara lite... och dom är ju bara 4 och 5 år, så jag tycker att då ska man vara ute. Tack för din kommentar, men din berättelse var ju också roligt, jag är inte heller nån ryddare...
Tack för den.
trevlig tisdag önskar
Johanna

Lallis - liv och leverne sa...

Haha:) Härlig bild
Kram Lallis

Pz2 sa...

Bilden får mig att tänka på många hästminnen:) Min kompis som för runt tjugo år sen bodde i missionshuset i Gränby anväde alltid de tunga ytterdörrarna för att klämma fast ridstövlarna och få av dem. Så vida hennes pappa inte fick syn på henne...
Annars var vi tre som drog av en tjej ridstövlarna då hon haft bråttom upp på hästen när det var tävling och var barfota i ridstövlar av gummi...
Hur som helst så var bilden rolig även på närkingska=)