måndag 24 augusti 2009

Tålamod behövs om man åker med SJ

Klockan sju tidigt i morse satte jag mig på bussen i Skara för att åka till Falköping.
Där fick jag vänta en halvtimme på tåget,som kom när det skulle.
Tåget från Falköping till Nässjö var framme i tid, med en väntetid på 13 minuter till den sista anslutningen.
Lät för bra för att vara sant! vilket det också var.
Väl framme i Nässjö visade sig att alla x2000 var försenade.
Så det var bara att försöka att roa sig bäst man vill i lilla Nässjö.
Nu efter drygt två timmar är jag på väg mot Malmö.
Det är första ggr jag åker tåg ner dit, och om jag inte sålt min bil så vet i sjutton om jag skulle göra om det.
Jag har pratat med en del vana tågresenärer som säger att det är mer en regel än undantag att x2000 är försenade.

I Malmö ska dottern visa sin kollektion till helgen och jag ska agera "assistent" under veckan och i helgen.
Är ni sugna på att se vad hon pysslar med så gå in hos pollyjodesign

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Ja inte är det lätt när man skall åka
tåg ..eller buss och ha en tid att hålla till nästa tåg/buss.. nästan alltid får man vänta för att de är försenade

Jah Hollis sa...

Roa sig i Nässjö? Det låter motsägelsefullt.
En så kallad oxymoron. :-)