söndag 22 november 2009

fototriss- skön

Fototrissen tema i dag är skön, det finns mycket som går under skönt, men jag har valt natur ,djur och barn.En av alla de saker jag älskar med att bo här i Västergötland är närheten till naturen, och då framför allt Kinnekulle. När man vandrat upp och tittar ut över Vänern och där på andra sidan av kinneviken kan man i klart väder se Läcköslott.
Ett ställe där energin bara flödar över oss.

Sjäv har vi inte djur hemma hos oss, men alla våra (håll i er sju barn tillsammans) har katter och hundar bl.a, så där får man sitt utlopp för kärleken till djur.

Bonusen med att flytta hit var barnbarnen, den store sitter på andra sidan av köksbordet nu han blev lite sugen på morfar i går så då kan det vara skönt att sova här och slippa sin lille aktiva bror.
Den lille som fullkomligt avgudar sin morfar älskar att vara på golvet så då gäller det golvlägge.

22 kommentarer:

ElinsPhoto sa...

Vilka sköna och glädjefulla bilder!

Lasseivomma sa...

Glädje och skönhet hör ihop. Jag förstår din upplevelse. Skön triss.

Princexswe sa...

Va härligt och skönt det ser ut. Fin triss.

Cumulunimbus sa...

Härliga bilder! En skön tolkning av temat tycker jag :)

Paula sa...

Finns det något härligare än glädje, å det är barn å djur bra på att dela med sig av.

ViDu sa...

En riktigt skön triss. Det är härligt med barn och djur.

cat sa...

En jättemysig och skön triss:)

karina sa...

ja naturen är verkligen skön... gillar din första bild

tack för titten hos mig

//K

Anette sa...

Ser skönt och trevlig ut alltihop! Barnbarn har jag ju inga ännu och det lär nog dröja ett tag! /Anette

Barbro S sa...

Djur och natur, skönare finns inte, ja, det skulle vara småungar då :). Goa bilder.

NinaVästerplana sa...

Härliga bilder.... morfar o barnbarn ser verkligen ut att ha en skön stund! Vovvarna ser både sköna ut o ser ut att ha det skönt.... O skönare utsikt än från Utsikten kan man knappast få!
Ha´t himla gôrgôtt (det är skönt det)
Nina

Jane sa...

Fin triss! Djur, natur och barn - vad skulle man göra utan dessa tre?

Gammelsmurfen sa...

Jag gillar mittbilden bäst även om det är ganska jämt med den sista..

Nollan sa...

Mycket skönt i din triss, bild nr 2 visar verkligen två sköna lirare :)

eva b sa...

Sköna bilder! Bild två blir min favis! De ser verkligen ut att ha det skönt.

Petit Eyekiss sa...

Vackra och kärleksfulla bilder!
PS Jag gav min award vidare till dig!

Pialotta sa...

Barnbarn är livets skönhet.. så underbart foto trean här hos dig:-)

mimmi sa...

Vilka mysiga bilder :) så gulligt det ser på den sista bilden :) och vilken vacker vy det var på en första bilden :) du lyckade bra med att få in ordet skönt ..med känslor via dina bilder idag :)
kram

Chesney sa...

You are surrounded by beauty and pure bliss!

Anonym sa...

Sköna bilder från din vardag. Mina barnbarn bor långt borta så jag träffar dem sällan.

Mia sa...

Åh vilka härliga glada bilder...man kan nästan höra barnskrattet... *L*

BP sa...

Du verkar berkligen trivas med ditt liv. Det ser man när man tittar på ditt härliga triss.