onsdag 11 november 2009

Torsdagsreflektionen vecka 46

Ingen kan väl ha missat att det var fars dag i söndags, handlarna gör sitt bästa för att hålla liv i den dagen.
Jag vet egentligen inte vad jag tycker om att ha en speciell dag för far eller mor, jag tycker att alla har lika värde och det ska vara varje dag.
Men nu har vi det och min lilla pappa är värd att firas vare sig det är fars dag eller icke.
Så i söndags åkte vi hem till Närke och bjöd min pappa på middag.
Pappa bor på andra våningen utan hiss och har en bra bit till affären, och är man 86 år så knirrar det i leder och det blir jobbigt att gå trappor.
Så nu har han kommit på att en service lägenhet vore fint för mig, kan du fixa det!
Ringde och ställdes på kö i måndags, 118 stycken före i kön kan ta flera år!!! och pappa som redan planerade att jag skulle tapetsera till försäljningen......

Reflektera över er vecka , länka tillbaka hit och surfa runt och läs de olika inläggen.

7 kommentarer:

Chesney sa...

A beautiful reflection about your dad, Happy Father's Day to your dad! :)

Mad World sa...

Visst är det tur att vi har våra gamla pappor kvar!

Anonym sa...

Inte är det lätt att bli gammal i vårt samhälle. Jag tror att man får ta och anmäla att man behöver åldringsboende då man går ut i arbetslivet. Vet många som sätter upp sina spädbarn i bostadskö! För att de ska komma lagom långt fram i kön för att få en lgh då de ska flytta.

Dags för mig att göra en reflektion!
Den återfinns på min fotosida: http://aksonfoto.wordpress.com/2009/11/12/torsdagsreflektion-18/

Take care out there!
akson

Anni sa...

Jag brukar ringa min pappa på fars dag och säga att "Nu är det en sådan där kommersiell högtidsdag" - mer än så vill jag inte "fira" hur mycket jag än tycker om honom!

(Firar inte mamma heller på våren, men hon blir lika besviken varje år...)

Jeanette sa...

Mäh, jag och Emil var ju också i Kumla i söndags, hos Kenneth!

Men det är skrämmande hur lång tid det ska ta för att få en sådan lägenhet, det är som att gamla bara är skräp.

Fin reflektion iallafall
Kram

Selma sa...

Det är banne mig inte lätt, kanske ska man ställa sig i kö redan nu.

Anonym sa...

Vad jobbigt! När din pappa nu äntligen vill ha ett serviceboende så är det sån kö. Det känns inte riktigt rättvist. Jag har också reflekterat över min vecka:

http://mariannlostinline.wordpress.com/2009/11/12/torsdagsreflektion-thursday-thoughts-36/