onsdag 18 november 2009

Torsdagsreflektionen vecka 47


I bland kan det kännas som om livet fullkomligt hoppar på oss, det blir fullt i korgen.
Den här sista veckan har det varit mycket, både roliga händelser och funderingar som mal runt i huvudet.
Kurser och föreläsningar, mycket på jobbet.
Barn som är små och barn som är vuxna de far runt i tankarna.
När de små, lägger sina goa armar runt halsen på oss och borrar in sig i oss då fylls man av dem.

För att få tankarna att gå åt ett håll har jag plockat fram stickningen, en mössa blev det i helgen och en beställning av käre maken på en svart sotar mössa , och det klart han ska få det.
När barnen var små, då stickade jag tröjor i parti och minut, små söta spetsmönstrade koftor.
Nu fick jag för mig att jag skulle sticka pulsvärmare med spetskant.
Men mönstren idag och för tjugo år sedan ser inte lika ut.
Men när mössan är klar då ska jag ge mig i kast med spetskanten, det var då sjutton om inte jag ska få till det!
Häng på och reflektera över din vecka!
Länka tillbaka till min sida, lämna en kommentar sen är det bara att surfa runt och se o läs vad det reflekteras över den här veckan.

6 kommentarer:

akson sa...

Nu har jag gjort min reflektion över veckan.

Inte stickar jag något längre men en gång stickade jag en tröja eller två. Fick inte ha syslöjd på högstadiet utan jag blev utkörd och fick ha trä och metall istället. Gissa om jag blev glad! Anledningen till att jag blev utkörd var att jag vägrade sticka en strumpa till.

Ha en fin vecka!
http://aksonfoto.wordpress.com/2009/11/19/torsdagsreflektion-19/

Hum, det funkade inte att lägga in en kommentar på vanligt sätt utan den sa att det var fel OpenID??!! Så ja, alternativet är detta?!?!?!

Anonym sa...

Det är rogivande och bra för tankeverksamheten att handarbeta. Jag har inte stickat så mycket, det stod min mamma för. Men jag tycker om att prova alla slags handarbete och hantverk. Här är min reflektion:

http://mariannlostinline.wordpress.com/2009/11/19/torsdagsreflektion-v-48-thursday-thoughts/

Nina Xi Fotoblogg sa...

Nu finns det lite reflektioner hos mig...

Härligt med stickning, är så rogivande tycker jag. Inte för att jag är så väldans flitig :-) men det händer ibland...

Emma sa...

Vad lustigt, jag och en vän diskuterade faktiskt det här med stickade kläder åt barn för inte så länge sedan. Vi kom ihåg att vi fick en massa stickade kläder när vi var små och hur fint vi tycker att det är med stickat, men att det idag inte verkar särskilt populärt tråkigt nog. Stickat är jättebra! Önskar bara jag kunde det, har nog glömt allt nu så det skulle bara sluta i ilska och nystan överallt :P Hoppas det går bättre för dig! :)

Här är min reflektion för veckan: http://sinneskatten.blogspot.com/2009/11/torsdagsreflektionen-vecka-48.html

Helena sa...

Jag har inte stickat sedan jag gick i syslöjd i skolan och inte ens då var jag särskilt bra (eller intresserad) av det. Men jag är väldigt imponerad över folk som kan sticka jättefina saker hur lätt som helst! :)
Här är min reflektion;http://aragornsfru.blogg.se/2009/november/torsdagsreflektion-1911.html

Mad World sa...

Jag har alldeles kommit av mig med virkning och stickning. Men visst är det roligt.