onsdag 25 november 2009

Torsdagsreflektionen vecka 48


Nu börjar allt runt julen, inte bara av godo.
Postlådan svämmar redan över av reklam, köpa köpa köpa.
Att det är första advent på söndag är svårt att fatta när det är 8-9 grader varmt, och regnet sirlar ner i nacken när man cyklar till o från jobbet.
Här i Lidköping och även här i Götene har man tomteparad, med massa små nissar och hästar som paraderar i en lång rad.
Själv ska jag se till att få ordning på dörr kransen , lite lingonris, mossa och diverse växtligheter så pryder den ytterdörren.. och sen ska vi baka pepparkakor och godis med bonus barnbarnen.
Det är det som är kul med julen.
Vad reflekterar du om, berätta för oss och !
Regler finns under torsdags reflektionen i spalten till höger.

7 kommentarer:

Chesney sa...

Sounds like you are already getting a good start, i have now even began to shop or decorate, I need to get on the ball! :)

mimmi sa...

Mums :) det var länge sedan jag gjorde sånt .. jag håll alltid på att göra en massa små godsaker till jul tillsammans med mina barn ..men nu när de är stora blir det aldrig av :)
ha en fin kväll
kram :)

Camilla (Rantis) sa...

Ja, julen e ju på framfart...
själv lämnar jag sweden för varmare breddgrader på julafton...
Skönt!

Här kommer
mitt första försök till torsdags reflektionen....

Anette sa...

Jag har en lite liknande reflektion.........svårt att undvika "jultankar" den här tiden på året! /Anette

Maria Berg sa...

Ja, tänk julen står för dörren och man tycker att almanackan är det vinter men inte i min trädgård - undra vilken växtzon det är där tropikerna?
Jag har verkligen reflekterar över just det jag visar.

http://mariaberg-garden.blogspot.com/2009/11/torsdags-reflexion-v48.html

Det är härligt att pyssla med nära och kära och en extra gossigt är att ha barnen glädje vid pysselbordet.
/MB

Helena sa...

Även här har vi börjat med julförberedelserna. Vi har fått upp alla julgardiner och adventsljusstakar och -stjärnor. Mysigt! :) Här är min reflektion; http://aragornsfru.blogg.se/2009/november/torsdagsreflektion-2611.html

MariaKF sa...

Oj, oj! Kan göra sådana där gottisgrejor så här tidigt och ha dem kvar fram till jul??? Slurf, moffmofs slut redan efter 2:a dagen - här i alla fall...