torsdag 26 november 2009

Tema fredag- njutbart

Ps! det jag i godan ro trott är små pytte svampar är en lav, kanske en bägarlav säger Maria, tor hon har koll på det.
Nu är det femte gången jag kör tema fredag och ni deltagare har ökat för varje gång.
Det känns riktigt skoj, och det är också ett bevis på, att det finns utrymme för många ställen där vi får chans att visa våra bilder.
Nu kommer snart den stora frossar helgen och mycket njutbart stoppar vi i oss

Men allt som vi njuter av behöver inte hamna i munnen det finns massor av njutbart att titta på.
De här pyttesmå svamparna upptäckte jag uppe på Kinnekulle i förrgår när det av någon anledning inte regnade, för mig är det otroligt njutbart att titta på.

Så den här veckan går i njutningens tecken, det ska blir riktigt spännande att se hur ni tolkar ...................NJUTBART....................

Lägg in ditt bidrag och länka tillbaka hit, funderar du över reglerna så finns de i högerspalten.


15 kommentarer:

anemonen sa...

Vackert är ditt foto och njutbart är det också. Mycket finns det att njuta av i naturen. Även gamla ting njuter jag av, men jag har dock något att inmundiga och titta i som val.

Anette sa...

Såna små söta svampar! Ja, det är njutbart i naturen, men de senaste dagarna får en att glömma det.........Idag har det regnat, regnat och regnat och så blåst. Inte njutbart alls alltså.
Jättehärlig bild Carina! Ha en fin helg. Kram Anette

Camilla (Rantis) sa...

.... ett vilket njutbart foto....
och en nyplockad smörstekt kantarell på en hårdbörd smörgås...mmmmm... de är också njutbart!

Maria Berg sa...

har en gång i tiden gått en kurs om lavar och mosser var verkligen njutbart att studer a naturen så noga. Detta är en lav, bäggarlav tror jag bestämt. MB

Chesney sa...

They are so tiny and cute, very enjoyable! :)

MariaKF sa...

Ibland kan även svampar vara ljuvliga. Läcker bild!!

Erik "Semlan" sa...

Härliga små svampar. Kom att tänka på adventskalendern "Trolltider", det är ju så dags. Själv var det upplevelsen den där sommarkvällen som jag vill fånga. ;-)

Unknown sa...

Morrn.

Mossa är vackert.
det du visar är inte svampar.

Ha de bra.
Hasse A

Mina njutningar till allas beskådande....på bloggen.

cat sa...

Vilka lustiga små svampar. Blev lite avis på att det inte regnade hos er igår:)

Rajson sa...

Oj vad du är flitig med alla roliga fotoutmaningar. Hade gärna deltagit med tiden räcker inte till. Det är ju inte bara att lägga ut ett foto utan man vill ju hinna gå in hos alla andra i lugn och ro!
Oj hittade detta vackra ljus i veckan? Måste ha jobbat, har missat det.Otroligt varma färger och fint motiv!
Om du orkar och har lust finns det enkel fotoutmaning till just dig hos mig!
Ha det gott.Hoppas det inte regnar på skyltsöndagen.

Petit Eyekiss sa...

Alla dessa små ting som finns i naturen är verkligen njutbart att titta på.

NinaVästerplana sa...

Ajaj.... glömde skriva kommentar så då föll jag bort... är inte duktig på o göra som jag är tillsagd ;-]
Härliga bägarlavar... är lite avis på ditt objektiv!
Ha´t himla gôrgôtt på 1a advent
Nina

Mona sa...

Spännande lav. Det ser ut som små trumpeter.

Bloggullet sa...

Så fint foto.

Jag önskar dig en fin adventshelg.
Kram

Jah Hollis sa...

Jag har jobbat fredag och ska jobba söndag , så jag har inte hunnit med något bidrag. Än i alla fall.
Lördagen gick till att hämta krafter.