lördag 28 november 2009

Lördags pyssel


I morse vid åtta tiden ropar Janne till mig från sovrummet, (jag är i vardagsrummet)
kolla ut genom fönstret.
Utanför fönstret ca fem meter från huset, kommer en älg springande.
Han kom springande på gatan och svängde av ut mot skog och åker, tyvärr så var han utom synhåll när jag fått upp kameran.
Förmiddagen spenderades i Lidköping en del handlig till systern stog på schemat, en del julklappar är också avklarade.
Väl hemkommen så var det bara att börja med maten.
Under tiden vår lasagne gräddades i ugnen passade jag på att gå en sväng ut i skogen och plocka växter till min krans.
Eftermiddagen satt jag vid köksbordet och pysslade och så blev det färdiga resultatet, jag blev nöjd och det är det viktigaste.

7 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilken jättevacker krans, fint med kanelstång! Må så gott! Kram Maria

Marie sa...

En underbar flott krans.Så kul att se en älg så där precis utanför fönstret, mycket bättre än att möta älgen mitt i trafiken. Tack för hygglig kommentar på min blogg. Kram

Maloo sa...

Äntligen en älg...livs levande. Jättefin krans. Själv har jag plockat mossa men den får nog mamma. Tiden finns inte riktigt till pyssel hur gärna jag än skulle vilja.

Ha det gött.

NinaVästerplana sa...

Hej du..... jo jag var på torget, fem i två ;-) Blev tre amaryllisar för en hundring! Trodde jag fick dom billigt.... men då hade han kört det hela dan tydligen ;-))
Skulle fota o kravlade upp på rådhustrappen.... batterivarning!
Tog tre översiktsbilder.... men sen vart det kört....
Men det var många vita tältdukar idag ;-}
Shit! Upptäckte just att jag glömt kameran på jobbet!
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Petit Eyekiss sa...

Jättefin krans1 Kanelstången var något nytt.Jag har plockat lingonris och lite andra växter, men brukar inte göra kransen förrän till Lucia, för att den ska vara fräch till jul!
I morgon blir det bara rödrutiga duken, glögg o pepparkakor och adventsljusstaken.

Chesney sa...

You are just one talented lady! :) This turned out beautiful!

Too bad you missed the moose....that would have been one awesome shot!

Pz2 sa...

Otroligt vacker krans!