onsdag 4 november 2009

Torsdagsreflektionen vecka 45

Den här veckan har gått i rasande fart,det kanske inte är så speciellt det gör ju varje vecka.
I helgen var svärmor här och sov över, så vi har ätit gott och varit på julmässa vid Hellekis säteri.
Känns lite tidigt med julmässor men de som är med i svenska slottsmässor får väl antagligen en helg tilldelad skulle jag tro.
Tidigt eller ej så fanns det mycket fint hantverk inget skräp där inte.

Konsten att göra någon glad är inte så svårt, i tisdags fick vi på jobbet ett par saker av en kollega som vi blev otroligt glada över.
Och när man sedan får ett mejl där hon är så glad att vi ville ha sakerna som vissa inte kunde se, då inser man att man ser olika på saker.
Vi är alla en del av ett sammanhang och varje del är lika viktig, vare sig det gäller julmässa eller att glädja varandra.

I bland väljer i att blunda och rusa på,då får vi göra som Pontus kika lite mellan fingrarna så att upptäcker vi nya värden i livet.


Skriv din reflektion, länka tillbaka hit, och sedan en kommentar så kan vi surfa runt och kika på våra olika reflektioner.





6 kommentarer:

mimmi sa...

Hej :) Men jag tycker det är synd att du bor så långt borta .. tänk så roligt vi kunde ha haft det vid diskhon ;)
En underbar bild till ditt tema :)

Mad World sa...

Jag har också börjat kika mellan fingrarna lite. Promenerat och tänkt en del.

MariaKF sa...

Hacka på skygglapparna brukar jag använda mig av för att bromsa in lite. Min pappa var på Hellekis julmarkand - en tradition för honom.

Helena sa...

Det låter ju väldigt trevligt med julmässa, fast kanske lite i tidigaste laget. Å andra sidan går ju tiden så fort så rätt som det är är julen här. Här är min reflektion; http://aragornsfru.blogg.se/2009/november/torsdagsreflektion-511.html

Anonym sa...

Ja,visst tänker vi olika och värderar olika. Ibland är det riktigt givande att se en annan sida av saken. Tyvärr kan det ibland vara jobbigt också. Men hursom är det nyttigt att se något utanför sin egen värld.
En toppen-härlig bild till din reflektion.
Jag har också reflekterat över olikheter.

http://mariannlostinline.wordpress.com/2009/11/05/torsdagsreflektion-thursday-thoughts-35/

Chesney sa...

This makes me smile, "I'm not looking" LOL