söndag 5 april 2009

Bild 47 av 365 , "Vår" 13500 tranor är ett säkert vårtecken

Efter att försökt beveka maken att följa med på trandansen övergick jag till att övertala svärmor, det behövdes inte ens övertalning, hon blev riktigt glad över att få följa med.


Helt enorma mängder av tranor och andra fåglar samsas om att roa sig vid hornborgarsjön. Synd bara att jag inte kan namnen på alla de andra sorters fåglar som var där.
På parkeringen i bakgrunden står de verkliga fantasterna som kommer långväga ifrån.
Vill man lyssna på många olika språk så ta en tur till trandansen.
Bilskyltarna var från alla möjliga olika länder, såg faktiskt ut som att de tillbringade några dagar där.

10 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Vad tranor!! :)

Det måste ha varit en upplevelse!

Ha en fin kväll!
Kram Anna

Anette sa...

Ja, för att citera min lill-kille : Jävlar, vad många tranor!
Det är allt ett fascinerande skådespel och så finns det ju faktiskt andra fina fåglar också, men dom är det ingen som bryr sig om *ler*. De får väl börja breakdansa för att få lite uppmärksamhet. Ha det så gott. /Anette

Anna tassar in.. sa...

Åh ...men du så härligt..det är verkligen ett skådespel att se det där...mmm jag har oxå varit där en gång..men maken..ha ha...du vilken tur att svärmor var så pass lättflirtad...härliga bilder på dansernas dans..

Resa med Herbert sa...

Hej!

Det måste vara en upplevelse att se alla dessa tranor.

Det duger gott, inte behöver man alltid delta i fotoutmaningar.

Må gott och lev väl, önskar Irene

Rajson sa...

Första fotot är ursnyggt med den snygga bakgrunden som lugnar ner mängden av fåglar!
Kan tänka mig att ni inte var ensamma. Vilka objektiv, undrar vad dom värsta "slantade" som min Sthl kompis brukar säga.
Vi får ta första bästa tillfälle efter påsk.Vi får maila lite längre fram!

annette sa...

Du har varit där, hade vissa tankar på det i helgen men det blev inte av, undrar om dom finns kvar i Påskhelgen!?

Måste ha varit en enorm upplevelse att få se detta IRL.

Toppennfina bilder!

Ha en skön kväll!

annette

Birgitta sa...

Himmel va många! Själv satsar jag på onsdag, hoppas att dom är kvar då!

elena cn sa...

Jösses så många tranor! Vad kul med lite fågelturister också:) Vad läckert att det kommer så många fågelentusiaster dit! Det måste vara en speciell upplevelse att se tranorna dansa!

Charlotta sa...

Jag bor på andra sidan Hornborgasjön, till oss kommer tranorna på hösten, fast inte i såna mängder som vid Bjurum på våren. Nu flyger de bara över oss och så "skriker" de mycket också, fast det är oftast trevligt att höra dem.

Anonym sa...

Wow! That is an amazing display of birds!