måndag 20 april 2009

Bildligt talat vecka 17

Det finns fler att titta på hos mimmo

14 kommentarer:

Marie sa...

Lite kusligt. Undrar vem eller vilka som kan tänkas övernatta där :-)

Henry sa...

Det finns liknande krigsminnen här.

Mimo sa...

Så lummigt grönt, det verkar som grönskan håller på att ta över det gamla stenhuset helt. Undrar just vad huset har för historia att berätta...

Ps) Länka direkt till ditt bildinlägg hos mig:
http://sinneskatten.blogspot.com/2009/04/bildligt-talat-vecka-17.html
så blir det lättare för andra att hitta rätt hos dig...

Anonym sa...

I dag är det ingen som övernattar i det huset. Men i början av 1900-talet bode Lasse i Berget här med sin fru och barn.
Han livnärde sig som tjuvskytt och drog sig undan från civilisationen.
Det finns många historier om den mannen hur han härjade på Kinnekulle.

Photos by Storm sa...

Hur har någon kunnat bo där kan man ju undra. Förstår att han kallade Lasse i berget. Härligt bygge i sten som kommer att finnas kvar länge./Lis

Ingrid sa...

Så vackert huset ligger och intressant berättelse därtill!
Tack för din kommentar hos mig./Ingrid

Pialotta sa...

Ja jisses det finns förklaringar på allt.. Kanske ville de vara för sig skälva och tyckte det huset var en lämplig tillvaro:-)
Nu finns min förklaring på Blidligt inne hos mig. Ha de gott i solen.. för ni har väl sol hos dig oxså?
/Pialotta

annette sa...

Oh, vilken mysig bild, ser ut som en sagobok, väntar nästan bara på att trollen skall komma fram.
Vi har en del Rhododendronbuskar som blommar i vår Rhododendrondal.

Ha det gott!

annette

Mimmi sa...

Det såg lite kusligt ut:)
undra om det har bott någon där eller om det bara har varit använt till ett sorts förråd eller något sånt

Lantliv sa...

Det är häftigt med hus och byggnader! Av någon konstig anledning så pratar jag tystare när jag går in i ett tomt hus-konstigt!
Skönt för Er att Ni klarat av sängköpet! Vi måste också göra det!
Kram Anne-Lee
Ha en bra vecka!

Rajson sa...

Det var länge sedan jag var och "hälsade" på Lasse! Tänk vilken enveten herre han måste ha varit!
Har suttit och lyssnat på Katie Melua en bra lång stund. Hon är ju SÅ bra!
Nu börjar Varnhem locka!
Blir det stugan till helgen el har nu någon stund över?Eller kanske en kväll nästa vecka?
Ha det gott!

Nettan sa...

Såg liiite kusligt ut där.
Men en härlig grönska.

Var lite sent ute med min bild,
men ville ändå visa den.

Ha det så gott // Nettan

Erik "Semlan sa...

Vilken spännande bild. :-) Fantasin triggar igång. Ena stunden ett fort som håller stånd mot indianöverfallet. Nästa stund ett Törnrosaslott som förfallit så att prinsen aldrig hittar dit... Eller kanske Lady Chatterleys älskares bostad? Det var ju ett tag sedan. :-)

Amanda sa...

Jag har precis upptäkt Bildligt talat och nästa gång ska jag vara med. Jag kan lämna en kommentar den här omgången. Det ser mörkt och lite kusligt ut. Ingen plats som jag skulle ta en närmare till på. Bilden väcker frågor. Ett fint fotografi över ett gammalt stenhus inbäddat i grönska. /Amanda