onsdag 1 april 2009

Våren är i antågande


I förrgår hittade jag årets första tussilago, och i kväll var det så underbart skönt väder så maken och jag tog ett glas vin, och bara njöt ute på altanen.
Vädrets makter håller oss på sparlåga kan man säga, vet inte vad som väntar oss i morgon!
Det gäller att leva i nuet och njuta.
Åkrarna börjar att skifta i grönt här i västergötland, och rätt vad det är så är det grönt på träden.
Rosenbladen börjar att visa sig, och fönstren är fulla med sticklingar och olika fröer som är på tillväxt.
Sommaren smyger sig sakta på ..............jag och mina kollegor har just passerat Berlin på vår stegtävling till Pragh.


6 kommentarer:

elena cn sa...

Visst är det härligt! Såg i tidningen att det kommer bli bortåt +20 grader neråt landet på lördag!!

NatureFootstep sa...

ja, det kanske var dina rådjur som rymt. (fniss)

Jeanette sa...

Åh vilka fina tussilago! Emil hittade några i måndags utanför sitt jobb =) Visst ärvåren på gång nu, sååå underbart!
Kramar

Smamman sa...

underbart är tyvärr inte bortskämda med tussilago här - till sommaren kanske :-)

Marie sa...

Mmmmm ögongodis. Lyckliga dig som hittat tussisar. Ska ut idag på jakt. Jag såg ett embryo till blåsippa igår, så kanske en tussilago kan hittas. Må gott.

Tanten sa...

Åh, tussilago. Det längtar jag efter.