torsdag 23 april 2009

Torsdagsreflektionen v 17


Veckorna bara rusar nu och massor händer det i naturen och runt om oss.
I helgen började sommarsäsongen för oss vi sov över i stugan för första ggr i år.
Och i måndags var det sista ggr på trädgårdskursen , då flätades det pilkoner, det var skoj.
Nu kommer jag att få passa mig så inte hela trädgården blir inflätad.
Vill ni se alstren så kolla på min växthussida
I tisdag kom då det efterlängtade växthuset i 40 tusen delar, maken pysslar med att få ihop det.
Jag hör vilka ord han använder när han ligger på altanen och skruvar fram och åter.
Orden passar inte att skriva här, så använd fantasin så kommer ni nära.....

Andra reflekterar runt sin vecka hos trebarnsmamman

19 kommentarer:

Emma sa...

Haha, kan tänka mig att det inte är en alltför vacker ramsa som ramlar ur munnen :) Men har för mig att det faktiskt hjälper att prata med sig själv när man bygger ihop saker. Fast det vette tusan?

Viola sa...

Jag tror mig ha hört vissa ord...när det ska skruvas och fixas.
Men när det är klart,ja då är det glömt.

Ha det gott/ Viola

Henry sa...

Det gäller att kolla vinklarna!

Jeanette sa...

He he jag kan nog gissa vad det är för ord =) men vad fint det kommer bli när det är klart! Jag vill också ha ett växthus, vet inte riktigt vart jag skulle ställa det, men drömma kan man =) Ha en find dag nu i solen. Kram

Ingrid sa...

Jag och sonen satt ihop att sånt där växthus för några år sedan, så jag vet hur det är!!!

Mimmi sa...

ha ha . jag kan nästan höra dessa ord .. jag tror jag har ut talat sådana ord jag med ibland:)
När man får möbler från Ikea då kommer sådana ord fram ....ganska många också:)
ha en bra dag
kram

Anette sa...

Vilken underbar reflektion! Lycka till med bygget. Kram Anette

foto CHIP sa...

Ja det ser ut att vara ett minst lika stort företag som Ikeamöblerna :)
Men jag gissar att det kommer att bli väl använt så småningom :)

Tant Grön sa...

Växthus är inte att leka med...Vi har haft vårt i tio år, och denna vinter är den första som det inte har blåst sönder. För några år sen hittade vi växthuspaneler i diken och dammar, flera hundra meter bort. Det var väldigt spännande att pussla ihop det igen på våren. Förra året monterade vi ner hela växthuset för att slippa få pikar från grannarna.
Nu börjar det bli lite gistet, typ hoptejpat i kanterna. Men en säsong till ska det hålla!
Lycka till med pusslandet, växthus är underbart att ha!

Anonym sa...

Vad spännande med trädgårds kurs och växt hus.
Jag hoppas att det kommer att växa mycket där.

Bitten sa...

Åh, jag skulle också vilja ha ett växthus. Fast å andra sidan är jag nog för lat, man måste ju sköta det som är i det också.

Pialotta sa...

Nu är det verkligen aktiviteter i alla trädgårdar och täppor.. Våren är verkligen här och allt ska skötas med gröna fingrar.. Det blir säkert bra ert lilla bygge:-)
Ha de gott/Pialotta

♥ Pernill@ sa...

Åh ett växt hus..
Det önskar jag mig jättemycket...
Hoppas du får ihop det :-)

Sjubarnsmamma sa...

Det blir nog fint när allt är på plats! Ha en fin kväll!

strömmas sida sa...

Vad härligt med växthus. Hoppas maken din fått ihop delarna *ler*.

Natthälsningar
strömma

Trebarnsmamman sa...

Haha, ja, jag kan hör orden! Men fint blir det ;)

Ninni sa...

Hihi...jag kommer ihåg när vi monterade vårt växthus. Det var några av de varmaste dagarna i juni för naturligtvis var det försenat i leveransen. Vi skulle åka till Italien på semester och skulle bara göra färdigt växthuset innan...
De orden som sades de där dagarna passar inte heller för tryck...men vi fick ju ihop det till slut. Även om vi fick åka till glasmästaren och skära om några glasrutor som inte passade. DEt företaget vi köpte av fick inte göra flera affärer med oss..
Lycka till med ert!
Ha en skön helg!

strömmas sida sa...

Hoppas ditt växthus är klart och i full användning *ler*.

Önskar dig en fin kväll och helg

strömma

Mia sa...

Haha, ja de där orden som hoppar ut ibland. I morse slog maken i foten något rejält och la av en harang, som inte var ämnade för sonens öron. Jag stod utanför i hallen och sonen kom ut och sa "Nu blev pappa Pappa Ludolf, mamma." (Sunes pappa i Sunes jul...)