torsdag 2 april 2009

Reflektion över nutiden


Så var det torsdag och en återkommande sak är att reflektera över veckan som varit, just att reflektera är något som många borde ta sig tid med.
Nu menar jag i livet överhuvudtaget inte bara i bloggvärlden!
Vi gör en massa saker , utan att ifrågasätta varför.
Människor vågar inte lyssna till sin magkänsla, den när man instinktivt känner att neeeeeeeej det här känns inte rätt, men man gör det ändå.
Dagligen läser vi om människor i "maktens" korridorer som förbrukar förtroendet från oss som valt dem att representera oss.
Tänker på Vanja som är mycket på tapeten just nu , om hon lyssnat till sin magkänsla så hade hon inte tagit åt sig 24 styrelseuppdrag förutom sitt heltidsjobb.
Jag skulle kunna räkna upp hur mycket som helst, men jag ger mig här!
Ta er tid att gå ut i naturen och rensa huvudet .......eller reflektera över vad, varför ,hur eller bara NJUT av tiden som kommer.
Se det lilla i allt det stora.
Hos trebarnsmamman hittar ni fler reflektioner

16 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

En väldigt fin reflektion och ett vackert stilla foto.

Hoppas din dag blir fin :)

Marie sa...

Vacker bild på cigarrer. Ja din reflektion är så sann. Jag blir ibland så in i h....e irriterad, men lägger band på ilskan för den leder bara till negativ energi. Man undrar dock hur alla dessa "missbrukande" folkvalda sover på nätterna. Gott? Kram.

Emma sa...

Väl funderat och jag håller med dig fullt. Tyvärr är det väl inte förrän det har hunnit gå illa som folk stannar upp och tänker efter, men åtminstone bättre det än inget.

Tanten sa...

Visst bör man stanna till och lyssna på sig när man känner att det är helt galet det man är på väg att göra.

smulan sa...

Håller med dig. Sanna ord och fint fotat

Anonym sa...

Jag tycker också att man ska lyssna på sin maggrop oftare och att reflektera över de beslut man är på väg att fatta. Det är ju ganska så nyttigt måste jag säga.

Barbamorsan sa...

Jag försöker att leva så, men lyckas inte alltid tyvärr.Fin o tankvärd reflektion.

Cecilia Artista sa...

Du har så rätt så! Det gäller att njuta av livet. Tex ta en stilla promenad vid sjön och fotografera fina "cigarrer"! Kanske t o m i vårsolen.

Men sen kan det ju också vara bra att bli riktigt arg när girigheten visar sitt ansikte!

foto CHIP sa...

Kloka råd!
Ha en fin dag!

Maria Berg sa...

Definitivt!!!
Jag gör det, och det är underbart skönt. Visst finns det saker som behöver göras men jag tänker mig för.

/Maria Berg

Som gärna sätter ihop mer än ett fototema för att göra det intressant för läsarna.

Mimmi sa...

Det är så sant det du skriver ... tyvärr får man ju säga ibland.
Att gå ut i naturen renser verkligen upp inne i en .man mår så mycket bättre sen :)
ha en bra dag
kram

Anette sa...

En klok reflektion! Tänk att när man kommer uppåt på samhällsstegen, så spelar det ingen roll vilken politisk färg man har. Det fuskas och trixas över hela linjen.........man blir bara så trött :-(
Jag kan åta mig några styrelseuppdrag åt dom så hinner de kanske sköta några ordentligt i stället :-)
Annars lever jag ju in nuet, nästan hela tiden och har varit ute nästan hela dagen igen! /Anette

Trebarnsmamman sa...

Absolut, refleketer mera!

Rajson sa...

Snyggt och stilrent foto!
Så sant, så sant.
Har slutat att förundras över alla snikna i maktens toppar. De har någon slags övertro på deras kunskap!?
Imorgon ska jag "jaga" tranor!
Ha det gott!

annalarssonphotography sa...

Det är verkligen en viktig reflektion min vän och du har valt en så vacker bild till din text.

Idag har jag faktiskt INTE suttit vid datorn förrän nu.
Jag har börjat skapa reda för det som komma skall och njutit av solen!

Sov gott min vän!
Kramar Anna

TorAa sa...

Av og til tenker jeg om at hvem er det som gir noen makt i sine korridorer?
Er vi virkelig "stemmekveg", som bare stemmer fordi noen har anbelat slikt parti å stemme på, uten selv å reflektere over hvilke krefter i samfunnet som må spille sammen, og hva det betyr med en miss mach mellom disse ulike krefter.

Ja, ja, en sen kvelds korte tanker