måndag 9 mars 2009

Bodypump

Måndagskvällen tillbringade jag på gymmet, med att vara med på ett pass bodypump.
Riktigt skoj! , salen var fylld till bredden av män och kvinnor. Som tur för mig så var kollegan "M" med , hon har varit där några ggr så hon har ett visst försprång.
Det var ju en del attiraljer som behövdes till passet, inte helt lätt att fatta första ggr.
Jag laddade på 2,5 kg på varje sida, så jag kanske får gå till jobbet med mitella på båda armarna i morgon, om jag inte kan håla i styret.
I morgon har jag anmält mig till core och stepp så snart borde jag tappa några kg.
Några cm har försvunnit, men det jag verkligen vunnit är att jag orkar mer.
Kan jag sedan få gäddhänget att få lite styrsel så blir det bara en bonus.

Annars så verkar våren knacka på dörren här i Kinnekulletrakten, idag var det fasligt oväsen ute på åkern ett helt gäng med svanar passade på att ta en rast här.
Jag som för det mesta har kameran på mig hade naturligtvis den kvar på jobbet då.
Men huvudsaken är att våren är på G i rask takt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

mmm vår! den får gärna skynda på ännu mer =) jag och Emil åker ju till Rom om en månad och jag läste i tidningen härom dagen att vårblommorna har slagit ut där. Underbart!
Gud vad du är duktig som tränar. Själv ska jag börja springa snart, måste bara köpa skor.
Nu ska jag glo på tv.
Kram

Mimmi sa...

Får man inte tränings värk så det heter duga av det:D
typisk att man inte har med sig kameran när man verkligen skulle ha haft den :D

Veronica sa...

Vad duktig du är! Själv har jag inte kommit igång med det =)

Anonym sa...

Oj, det var värst! Verkar vara klar varning för träningsvärk. Själv lirar jag bordtennis. Hoppas snart kunna ta fram cykeln och börja nytja den, bra motion. Men det snöar, så det blir motionscykeln hemma istället, ännu ett tag. Må gott och hoppas du slipper träningvärken ;-)