torsdag 26 mars 2009

Torsdagsreflektionen

Bilden får symbolisera alla mina kreativa tankar som letar sig ut genom ett snår av andra tankar . I slutet av förra veckan var vi på studiebesök där åtminstone jag fick med mig det ska jag prova och det och det osv. Stegtävlingen vi är med i har gjort att jag numera är och harvar i norra Tyskland närmar mig Berlin med stormsteg. Och jag har planterat om mina pelargoner så nu stegar jag vidare med stora steg mot en skön sommar. Alla som reflekterat över den här torsdagen hittar du hos trebarnsmamman.

15 kommentarer:

Anette sa...

Vad roligt att ha mäta steg på det sättet! Berlin är säker vårlikt nu *ler*. Ibland far det många tankar i huvudet. Jag brukar ligga och planera trädgården på kvällar innan jag somnar!

Har överbelamrat med plantor överallt och i dag hade lite nya frön grott, så då blir man lite gladare.
Har sått en frukt som heter Kaki, efter alla konstens regler. Fröna skulle ligga i fuktig torv i kylskåpet flera månader.

Anonym sa...

Åh vad härligt att känna att man är på väg :)

Anonym sa...

Go´förmiddag. Känner att jag tycker oma ttt vistas här mbland dina ord och foton så jag lägger till dig som länk på min blogg. Hoppas det är ok ?!
kram på dig
Emma

Marie sa...

Många tankar och reflektioner.
Du är på "G" :-)

Barbamorsan sa...

Just det så kan man ju göra för att se hur långt man gått, var inne på det ett ttag men glömde.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Stegtävlingen, hur går den till?

Ja visst är det skönt att det går med stormsteg mot sommaren, men det är skönt att sakta ner stegen och njuta av våren en stund.

Må gott, önskar Irene

Veronica sa...

Vilken härlig reflektion!!
Keep on going!

Ulrica sa...

Men vad underbart att de kreativa tankarna hittar ut:) Ibland kan de bli instängda bland alla de andra icke kreativa tankarna... Och jag vill också "gå" till Berlin. Borde verkigen starta min egen lilla stegtävling...

Anonym sa...

Ett riktigt klätterträd för både barn och vuxna!
Kan man läsa om stegräkningen?

strömmas sida sa...

Vilken härlig bild med växtkraft.
Du går framåt med stormsteg.
Det låter jättespännande.

Kram
strömma

Anonym sa...

Vilken fin bild du valt och så flitig du är! *Imponerad*

Mimmi sa...

Men va skoj att ha mäter steg på sig:9 jag hade det i slutet av förre året .men det var innan jag började att gå ut och fota på riktigt.. hm .man skulle kanske ta på sig den igen ..man kanske hamnar i Kina:D

Paula sa...

Hoppas du har haft en trevlig resa och sett mkt fint på vägen till Berlin. hihi.
Jag försöker ta det lugnt men det är inte min starka sida...Så imorgon bär det av till jobbet...

Emma sa...

Vilken fin bild. Och så skoj att veta hur långt i världen man gått!

Daniel sa...

å på sommaren vi tror på!