lördag 7 mars 2009

Erica det här inlägget är tillägnat dig!

Nu när jag ändå är igg och minns en massa från förr, så hoppar jag till mitten av 80-talet min äldsta dotter älskade Pinks ett pojkband från degerfors.
I Kumla där vi var bosatta på den tiden så kom dessa rosa klädda pojkar och spelade ner i Djupadalsbadet ,ja inte i själva sjön men på scenen.
Det kan ha varit bland de sista ggr som Kumla barnens dag fortfarande var igg och i så fall var det i pingsthelgen.
Om jag inte minns fel så var du där med grannens tjej och mamma.
Det jag minns är att det var en låt som gick mycket och ofta hemma hos oss på den tiden.

4 kommentarer:

Bella sa...

Jisses säger jag bara! Dessa pojkar hade jag helt glömt bort! (eller förträngt kanske....?) Men nu när jag hör den igen upptäcker jag att jag faktiskt kan hela låttexten och kan sjunga med utan besvär!!!!

Mimmi sa...

Jag kommer faktiskt ihåg det bandet:)

Anonym sa...

å Nostalgi,
guu roligt,
ha en underbar lördag

Anonym sa...

Tack för kommentaren hos mig - är på försenad tisdagsrunda idag och inser att tiden springer ifrån en på flera sätt :-) Fast jag var nog för ung för Pinks när det begav sig ;-)