torsdag 12 mars 2009

Torsdagsreflektionen


Min vecka har gått i träningsvärkens tecken, måndag provade jag bodypump för första ggr och laddade på med 2,5 kg på varje sida inga problem (den dan).
Vet inte om jag vaknade alls på tisdagen för kroppen kändes trött och jag menar verkligen trött.
Men på kvällen hade jag anmält mig till core och stepp så det gjorde jag.........
Onsdag!!! är den här veckans dag som jag inte vill tala om, kollegan "M" fick jobba dubbelt , sitt vanliga och assistent till mig,dessutom har vi idag börjat med stegtävlingen , nu bär det av till Prahg.
Men nu är det faktiskt hon som är delvis den som lurat in mig på dessa upplevelser.
Till det mer lättsamma var att så massor av frön i söndags de har redan titta upp och sen har vi haft bonusfröet här alltid en fröjd.

12 kommentarer:

Anette sa...

Haha, jag VET precis vad du pratar om! Bara ett litet tips, börja inte träna massor på en gång, öka lite succesivt istället........lycka till! /Anette

Anonym sa...

Oj, vad du varit duktig med träning - keep it up! Blir alldeles nostalgisk när jag ser linvagnen...så många linor jag rullat upp i mina dar!

Du frågade hur många av mina pellisar som överlevt vintern. Jag började samla pellisar i november och har alltså nästan inga gamla pellisar...bara mina 8 rosa mårbackor, 2 topeka, 2 askola och en bluberry ripple...men alla de har överlevt vintern. De står i mina fönster i tvättstugan, dvs ljust och kallt och där mår de toppen. Inbillar mig att det är vanskligare om de står mörkt och kallt. Men man skall ju inte ge upp, från den dödaste stamm kan det ju dyka upp de mest underbara skotten...så upp med hakan :)

Anonym sa...

Härligt med träningsvär. Hade det inget känts hade det ju vart ovärt att träna eller så hade man inte tagit i. Och jag kan lugna dig med att det blir bättre. Man får fortfarande värk men inte riktigt lika kraftig. Undantaget pumpen då kanske för ju mer man orkar desto mer lägger man på och då FÅR man värk.

Härligt med vårsådd. Jag har pluggskottat mina pelargoner i dag för det kändes som bäst att rädda det som räddas kunde. Mammaplantorna ser inte ut att överleva våren. Tyvärr har jag inte vart så redig med att namna dem så det blir en överraskning vad det blir för nåt. En Dr. Westerlund är det enda jag känner igen.

På Plantagen i Skövde hade de skott för 15:- st. Även Fuchia och "chocomocha" vad det nu är. Det köpte jag två i allafall så det ska bli spännande att se.

Anonym sa...

Vad duktigt du är som tränar så mycket.

Ulrica sa...

Träning, träning, träning - vilken skön vecka... Jag får dåligt samvete och borde röra på mig mer.

Emma sa...

Har också haft träningsvärk denna vecka, men det är ju en skön värk också :)

Cecilia Artista sa...

Oj vad du har varit duktig med träning! Och träningsverken brukar väl höra till tyvärr.

Låter trevligt med frösådden!

strömmas sida sa...

Wow, här tränas det för fullt.
Är det nåt med träningen på fotot?

Ja, jag har tur som en tok. 5 av 6 barn som finns nära här. Ene sonen jobbar i Oslo och är hem nu och då.

kram
strömma

Anonym sa...

Vad flitig du är och träningsvärken är snart borta om du fortsätter så där! bodypump tycker jag är kanonträning för det är precis rätt för axlar, skuldror och rygg där vi tjejer oftast är rätt svaga. core har jag aldrig testat så det är jag lite nyfiken på? Ha det gott! Lotta

Mimmi sa...

oj vad du tränar.. men skall man inte låta kroppen vila en dag emellan varje träningspass?. jag vet inte för jag har aldrig varit så duktig på att träna...tyvärr..den träning jag får är när jag stapplar fram i snödrivor för att försöka att få bra kort eller ligger på backen och sen skall upp igen :D

Bitten sa...

Jag blir trött bara av att läsa ...

Marie sa...

Entusiasmen gör att det är lätt att ta ut sig i början när man startar upp med träning. Viktigt att ta det stegvis ;-)
Du är superduktig tycker jag.