torsdag 12 mars 2009

Vilse i storskogen


På mitt arbete jobbar vi med tydlighet och struktur, försöker att göra tillvaron så förutsägbar som vi bara kan.
I dag var det inplanerat en skogspromenad men när vi står färdiga så ringer telefonen och min kollega var tvungen att avika från arbetet
(inget farligt men små barn kan bli akut sjuka).
Hur somhelst, att få in en vikarie på stört är inte det lättaste, men vi löste situationen bra och vi som blev kvar for iväg till skogen.



I den här skogen har vi varit många ggr och vandrat och den har alltid sett likadan ut,utom idag. Vi gick och vi gick ända tills jag började fundera , brukar det se ut så här? nej det gör det inte! Efter ett tag inser jag vi är vilse!! någon har ändrat i skogen!


Denna någon har inte bara ändrat om inne i skogen de har också lämnat blåa band som vi hittade med sitt namn på. Jag säger bara "SÖDRA " jag hittar inte när ni ändrar om!


Låt den underbara fina skogen vara som den är och gallra fint och rör inte stenmuren för då ni!
Och kollegan "M" du fattas mig när vi är i skogen, man kan inte låte en fd storstadsbo ränna omkring därute utan att ha en inföding med sig.
Men som en ren bonus blev det många steg i tävlingen, så huka er nu Praghbor vi kommer snart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha låter som en skogspromenad jag skulle kunna ha gått, för jag går aalllttidd vilse. Mitt lokalsinne fick jag nog i en tuggummiautomat eller nåt. Men tur att ni kom hem i behåll i alla fall =) Dessutom ser det inte lika kallt ut där som det var i Örebro dag. När Emil gick till jobbet vid halv sex i morse så var detminus 7 grader! Hjälp.

Ha en fin kväll.
Kram

Anonym sa...

Och här gick jag alldeles ledig och bara väntade på att nån behövde arbetskraft. Inte för att jag hade vart till så stor hjälp i skogen dock ;-)

Mimmi sa...

ha ha .. ja det är inte lätt att hitta i en skog:D
men som tur var så hittade ni tillbaka igen :)
jag håller med dig låt skogen vara ifred nu skövla inget mer ..det räcker nu :)