onsdag 4 mars 2009

Ordlös onsdag som i en dröm


Fler 00 bidrag här

20 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra näckrosor och vilken fin bild du har fångat.Ha en bra dag. mvh Marie

annette sa...

Underbar bild, det är en dröm för här hos oss så finns Röda Näckrosor bara på ett par platser, bl.a ute på Harstena i Skärgården!¨

annette

Anette sa...

En dröm hos mig är en damm i trädgården, gärna med näckrosor! Fin drömbild! /Anette

Anonym sa...

Det är något speciellt med näckrosor! Jag är uppvuxen i Södermanland (där näckrosorna är landskapsblomman) men hade aldrig sett en näckros förrän jag flyttade till Uppland. Därför njuter jag var gång jag ser en näckros, de betyder något för mig...en barndomsdröm helt enkelt!

Jenny sa...

Underbara näckrosor som leder tankarna till vidare till olika sagor, en riktig dröm.

Anonym sa...

Tänk när vi kommer in i näckrosornas tid .. Här är verkligen vår i luften idag :)

Anonym sa...

mmm underbara! Jag älskar verkligen näckrosor. Jättefin bild!

Kerstin sa...

Så vackra näckrosor. Har aldrig sett den sorten förut. :)
Jättefin bild och tolkning.
Ha det gott.

annalarssonphotography sa...

Så vacker drömbild! :)
Röda näckrosor är lite exotiskt på något vis.
Här i Värmland finns det bara vita 'fria' näckrosor vad jag vet.

Ha en fin dag!
Anna

Ninni sa...

Så vackert! Näckrosor är inte alls så vanligt i mina hemtrakter i Sverige. Här i Brasilien finns de i dammar och sjöar förstås, antagligen inplanterade.

Pumita sa...

Dina näckrosor är sagolika! Jag har faktiskt aldrig sett det i naturen, inte vad jag minns. Har länge drömt om att åka till Monets trädgård för att se näckrosdammarna där. Nu behöver jag ju inte det när de finns på närmare håll. ;)

Mimmi sa...

vilken snygg bild och ännu snyggare blev den när man klickade på den och tittade i stort format:)

Veronica sa...

Näckrosor är ju så fint!!
Riktigt snyggt fotat!
Skulle villja ha det i våran damm men den är för lite djup!!
=)

anemonen sa...

En sådan vacker dröm.Nu längtar jag till att få se dessa vackra näckrosor, dock finns inte den varianten vilt i småland

Marie sa...

Så vackert med "röda" näckrosor.

Baronessan sa...

Så vackert. Så vill jag också ha det hemma hos mig, men det enda jag har är ett skitdike...

Benita sa...

En mycket fin bild i din dröm

Resa med Herbert sa...

Hej!

Vackra näckrosor detta, tänk att få vara lilla Tummelisa och segla fram på ett blad :)

Må gott önskar Irene

Ulrica sa...

Vilka vackra näckrosor... Underbart

Anonym sa...

Det var verkligen drömlikt! Tänker på små feer som flyger omkring, landar kanske på ett litet näckrosblad och vilar...