måndag 2 mars 2009

Utan ord

Utan ord hos pumita

12 kommentarer:

Anonym sa...

Mer byggnader! Byggnad med symboliskt värde i fin och krisp dag =)

Rajson sa...

Känner inte igen detta!?
Snyggt med det vita och stenhuset i kontrast!
ha det gott!

Anonym sa...

så otroligt vackert kapell,
gokväll

sinneskatten sa...

På gränsen mellan Närke och Västergötland låg en gång ett kloster.
Ramundeboda kloster fanns 1475 men troligtvis tidigare.
Innan folket skulle börja sin färd genom Tiveden så stannade de till här.
I dag finns här en klosterruin och ett litet kapell.
jag har släktforskat lite och funnit att min farfars mor var född i de här trakterna på 1860-talet

Ulrica sa...

Vilket underbart litet kapell. Med korset så vackert mot den blå himlen.

Marie sa...

Supervacker dag ser det ut att ha varit. Snö i sol med klarblå himmel. Vacker liten byggnad också. :-)

anemonen sa...

Ett mycket vackert foto på kapellet.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Vacker bild och kul att du ger historien oxå.

Må gott

Irene

Ninni sa...

Vilket fint litet kapell! Fint fotat och trevligt med historien till bilden!

Pumita sa...

Jag skulle gärna ställa mig där vid väggen och sola en stund. Fin bild!

annette sa...

Älskar dessa gamla byggnader, oxå roligt att Du berättar lite om dem, blir mer och mer intresserad av gamla bygnader, undrar om jag börjar bli gammal;)

Jättevacker bild!

Ha det så bra!

annette

Anonym sa...

Fint litet kapell med intressant historia! Tack!